اثر بخشی آموزش رفتاری والدین در کاهش میزان پرخاشگری و اضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش رفتاری والدین در کاهش میزان پرخاشگری و اضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش رفتاری والدین در کاهش میزان پرخاشگری و اضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش رفتاری والدین در کاهش میزان پرخاشگری و اضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش رفتاری والدین در کاهش میزان پرخاشگری و اضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

تحقیق حاضربه منظور،تعیین اثر بخشی آموزش رفتاری والدین درمیزان، کاهش پرخاشگری واضطراب کودکان دارای اختلال بیش فعالی /ADHD در بین دانش آموزان ناحیه ۱ قزوین انجام شد. طرح تحقیق نیمه آزمایشی، و از نوع پیش آزمون –پس آزمون و گروه آزمایش و گواه بود. جامعه آماری ،شامل کلیه دانش آموزان پسرمقطع ابتدایی مدارس استثنایی دارای اختلال بیش فعالی , و والدین آنها در سال تحصیلی ۹۴-۹۵بودند. نمونه پژوهش شامل ۴۰ کودک دارای اختلال بیش فعالی و والدین آنها بودند. آزمودنی های این پژوهش بر اساس مقیاس بارکلی شناسایی شده بودند و کارهای تشخیصی در مورد آنها اجرا شده بود، و تحت درمان با داروی ریتالین بودندکه به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب ،و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ و پرسشنامه اضطراب بک( BI (استفاده شد، و آزمودنی ها پرسشنامه ها را در مراحل قبل و بعد از آموزش تکمیل کردند.والدین کودکان گروه آزمایش برنامه آموزش والدین بارکلی را در ۹ جلسه ۹۰ دقیقه ای در ۲ ماه دریافت کردند،اما گروه گواه مداخله ای دریافت نکرد.فرضیه های تحقیق با استفاده از روش آماری کو واریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش رفتاری والدین،موجب کاهش پر خاشگری کودکان مبتلا به بیش فعالی می شود. (۰۵,۰ <p.( اماآموزش رفتاری والدین در کاهش اضطراب ،کودکان مبتلا به بیش فعالی موثر نبود(۰۵,۰ > p .(با توجه به نتایج پژوهش حاضر،آموزش رفتاری والدین به شیوه بارکلی می تواند در کاهش پر خاشگری روش کار آمدی باشد، ولی در کاهش اظطراب روش کار آمدی نیست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.