مقایسه اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

به رغم گسترش روز افزون استفاده از رایانه در میان دانش آموزان، اضطراب رایانه پدیده ای رایج در میان آنهاست، به همین علت پژوهشگران همواره برآنند تا عوامل مرتبط با این پدیده را شناسایی کنند. به نظر می رسد این مسیله در دو فرهنگ متفاوت آموزشی دبیرستانی و هنرستانی، که یکی بر آموزش های نظری و دیگری بر آموزش های مهارتی تاکید دارد، برجسته تر باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی اضطراب رایانه در بکارگیری برنامه درسی مبانی کاربرد کامپیوتر در دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی بود.از روش پژوهش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. از جامعه ۲۰۴۴۰ نفر تعداد۴۰۰ دانش آموز از یازده مدرسه شهر یزد به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس درجه بندی اضطراب رایانه روزن و ویل بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی مانند آزمون t مستقل، همبستگی پیرسون و خی دو مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها نشان داد که دانش آموزان اضطراب رایانه متوسط تا زیاد دارند. عوامل اضطراب رایانه دانش آموزان هنرستانی و دبیرستانی به ترتیب شامل، اضطراب استفاده از ابزار فناوری، اضطراب یادگیری مشاهده ای رایانه و اضطراب یادگیری تعاملی رایانه بود. بین جنسیت و اضطراب و همچنین بین زمان آموزش و اضطراب دانش آموزان دبیرستانی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین زمان استفاده از رایانه و اضطراب دانش آموزان هنرستانی رابطه معناداری مشاهده شد. در نهایت، بین اضطراب رایانه دانش آموزان هنرستانی و دبیرستانی تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایج پژوهش حاضر بر وجود اضطراب رایانه در دروس مبتنی بر فناوری و رایانه تاکید دارد. با این وجود، تفاوتی بین دو فرهنگ آموزشی دبیرستانی و هنرستانی درباره موضوع پژوهش حاضر، بدست نیامد. در این راستا، پیشنهاد می شود با استفاده از راهکارهایی نظیر آماده سازی، تجارب یادگیری گروهی، عدم ایجاد فضای رقابتی در یادگیری و تشویق پیشرفت یادگیری بتوان به کاهش اضطراب رایانه در دانش آموزان کمک کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.