گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

در دهه اخیر مساله ی پرخاشگری دانش آموزان در مدرسه توجه بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت، پژوهشگران و رسانه های گروهی را به خود مشغول داشته است. این پژوهش با هدف بررسی اثر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، که روشی تربیتی برای گسترش فرهنگ کانالیزه کردن خشم به شمار می رود، بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان، انجام گرفت.روش این پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۳ کرج بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی دو مدرسه انتخاب شدند. از مجموع دانش آموزانی که پرسشنامه پرخاشگری را پر کردند و نمرات بالاتر از میانگین داشتند، از هر مدرسه ۲۰ نفر انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت هشت جلسه و هفته ای یک بار به صورت گروهی تحت درمان به شیوه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی قرار گرفت، در حالی که گروه کنترل آموزشی را دریافت نکرد. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (۱۹۹۲) بود که دانش آموزان آن را در دو نوبت پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. برای بررسی آماری داده ها از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکوا) استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد که پس از حذف تاثیر پیش آزمون، گروه آزمایش در کل مقیاس پرخاشگری (۵۳۱/۱۰۵۹F=؛ ۰۰۱/0P<)، کاهش معناداری نسبت به گروه کنترل داشته است. همچنین پس از حذف تاثیر پیش آزمون، گروه آزمایش در خرده مقیاس احساس پرخاشگرانه (۹۳۶/۶۳۹F=؛ ۰۰۱/0P<)، در خرده مقیاس افکارپرخاشگرانه (۲۴۰/۱۵۴F=؛ ۰۰۱/0P<)، و در رفتار پرخاشگرانه (۸۳۶/۵۰۲F=؛ ۰۰۱/0P<)، کاهش معناداری را نسبت به گروه کنترل داشته است. این تحقیق نشان داد که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، موجب کاهش پرخاشگری در هر سه مولفه رفتار پرخاشگرانه، احساس پرخاشگرانه و افکار پرخاشگرانه در دانش آموزان می شود. بنابراین، می توان از روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی برای ایجاد و گسترش فرهنگ کنترل پرخاشگری، بهره ی فراوان گرفت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.