تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان دانشگاه یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان دانشگاه یزد دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان دانشگاه یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان دانشگاه یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان دانشگاه یزد :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

توجه به وضعیت سلامت جسمی و روانی، اجتماعی، فرهنگی در هر جامعه و فراهم آوردن زمینه ی لازم برای تحقق یک زندگی پویا و سالم ضامن سلامتی آن جامعه برای سال های آینده می باشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تعیین سهم راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی شادکامی و اضطراب دانشجویان انجام گرفت.جامعه ی آماری مورد بررسی کلیه ی دانشجویان دانشگاه یزد می باشد که در سال تحصیلی ۹۵- ۹۴ مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان ۳۸۲ نفر در نظر گرفته شد و به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. سپس به پرسشنامه های شادکامی آکسفورد (۱۹۸۹)، فرم فارسی پرسشنامه ی تنظیم هیجان شناختی (CERQ) امین آبادی و همکاران (۱۳۹۰) و اضطراب بک و همکاران (۱۹۹۰) پاسخ دادند. جهت تحلیل داده های بدست آمده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته های حاصل از این آزمون نشان داد که از میان راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، بین سرزنش خود و سرزنش دیگران و شادکامی دانشجویان رابطه ی منفی و بین کنارآمدن و مثبت اندیشی و شادکامی دانشجویان رابطه ی مثبت وجود دارد. به علاوه این راهبردها توانستند ۹/۲۸ درصد از واریانس شادکامی را تببین نمایند. همچنین یافته ها نشان داد که بین سرزنش خود و سرزنش دیگران و اضطراب دانشجویان رابطه ی مثبت و بین کنارآمدن و مثبت اندیشی و اضطراب دانشجویان رابطه ی منفی وجود دارد. همچنین این راهبردها توانستند ۳/۶۳ درصد از واریانس اضطراب را تببین نمایند.بنابراین با توسعه ی راهبردهای مثبت شناختی در مواجهه با موقعیت ها می توان میزان شادکامی را افزایش و میزان اضطراب را کاهش داد اما در کنار همه ی این ها نباید نقش فرهنگ را در آموزش راهبردها نادیده انگاشت. افراد درون فرهنگ اجتماعی هر بوم زندگی می کنند و زندگی را درون ویژگی های آن فرهنگ یاد می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.