بررسی رویکرد فرهنگی تربیتی در رفع مشکلات روانشناختی-مطالعه موردی اصلاح وضعیت تحصیلی یک دانش آموز ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رویکرد فرهنگی تربیتی در رفع مشکلات روانشناختی-مطالعه موردی اصلاح وضعیت تحصیلی یک دانش آموز ابتدایی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رویکرد فرهنگی تربیتی در رفع مشکلات روانشناختی-مطالعه موردی اصلاح وضعیت تحصیلی یک دانش آموز ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رویکرد فرهنگی تربیتی در رفع مشکلات روانشناختی-مطالعه موردی اصلاح وضعیت تحصیلی یک دانش آموز ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رویکرد فرهنگی تربیتی در رفع مشکلات روانشناختی-مطالعه موردی اصلاح وضعیت تحصیلی یک دانش آموز ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

اختلالات یادگیری، که از رایج ترین مشکلات روانشناختی به شمار می روند، در برخی افراد، در اثر عوامل ژنتیکی و غیر ژنتیکی ایجاد می شوند و افت تحصیلی را موجب می شوند. یکی از موثرترین شیوه های اصلاح اینگونه مشکلات، اتخاذ رویکرد فرهنگی تربیتی نسبت به آن است. به منظور رفع مشکلات روانشناختی، در یک دانش آموز پایه اول ابتدایی و بهبود وضعیت تحصیلی وی، مبتنی بر شیوه های کاربردی با راهبرد فرهنگی تربیتی، یک بررسی در مدرسه ابتدایی آزاده، در آموزش و پرورش ناحیه ۶، (از ادارات اداره کل آموزش و پروش خراسان رضوی) در مشهد در ایران، در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ انجام شد. رهیافت هایی که به منظور درمان دانش آموز مذکور، استفاده شدند، عبارت بودند از: آموزش والدین، بازی های تمرینی هدفدار، تکالیف خلاق، استفاده از شعر، گروهبندی و نیز کاربرد وسایل کمک آموزشی عینی و ملموس. نتایج، میزان کاهش مشکلات روانشناختی دانش آموز موردنظر را در مورد ضعف در حافظه دیداری و شنیداری، از ۱۰۰% به ۴۰%، در مورد کمبود اعتماد به نفس از ۸۰% به ۲۰ % و در مورد کمبود تمرکز و توجه، از ۱۰۰% به ۲۰ % ، در طول سال تحصیلی جاری نشان دادند. بر اساس نتایج آزمون های مداد کاغذی، تعداد نتایج با درجه خیلی خوب در آذر ماه و اردیبهشت ماه به ترتیب ۱ و۱۰ بود. تعداد نتایج با درجه نیاز به تلاش بیشتر نیز در این دوماه به ترتیب، ۲ به ۰ بودند. نتایج اقدام پژوهی حاضر، همچنین نشان داد که اتخاذ رویکردهای فرهنگی تربیتی فوق، می تواند در کاهش و رفع مشکلات روانشناختی دانش آموزان موثر باشد. از آنجا که مشکلات روانشناختی در دانش آموز مذکور، به علت عدم درج در پرونده تحصیلی وی، به مدت طولانی، مستتر باقی ماند، محققان حاضر، پیشنهاد کردند که کارشناسان مراکز سنجش، سنجش دانش آموزان را در بدو ورود به مدرسه با دقت بیشتری،انجام داده و راهبردهای فرهنگی تربیتی موثر و مرتبط را در سنجش خود ثبت نمایند. کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس به منظور شناخت سریعتر مشکلات دانش آموزان توسط آموزگار نیز از دیگر پیشنهادات می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.