بررسی نگرش معلمان و مدیران ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نگرش معلمان و مدیران ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیری دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نگرش معلمان و مدیران ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نگرش معلمان و مدیران ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نگرش معلمان و مدیران ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیری :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

آنچه آموزش و پرورش به دنبال آن است موفقیت دانشآموزان در فرایند یادگیری و کسب تواناییها، مهارتها، دانش و رسیدن به اهداف آموزش میباشد. برای این مهم، نیازمند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی هستیم. ارزشیابی توصیفی یکی از راههای تحقق این مهم است. .این پژوهش، به منظور بررسی نگرش مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان خاش نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش آن در یادگیریانجام شده است. جامعهی آماری این پژوهش شامل کلیهی معلمان و مدیران زن و مرد دورهی ابتدایی شهرستان خاش که تعداد معلمان ۲۱۰۰ نفر و تعداد مدیران ۱۱۵ نفرمی باشد. حجم نمونه طبق جدول مورگان در گروه معلمان ۳۴۱ نفر و برای مدیران ۹۵ نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقهای متناسب با جنسیت انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها، از ۲ پرسشنامه محقق ساخته که دارای روایی و پایایی بالایی میباشند، استفاده شده است .داده های بدست آمده از پرسشنامه ها ، با استفاده از روش های آمارتوصیفی مانند فراوانی و درصد و نیز روش های آمار استباطی مانند آزمون خی دو و t تک نمونهای تحلیل گردید.یافته های پژوهش حاضر نشان داد که از بین۹۰ نفر مدیر مورد بررسی در گروه نمونه، ۷ نفر(۸/۷ درصد) نسبت به ارزشیابی توصیفی نگرش منفی، ۴۲ نفر(۷/۴۶ درصد) نگرش بینابین و ۴۱نفر(۶/۴۵ درصد) نگرش مثبت داشتهاند و ۸ نفر(۹/۸ درصد) نسبت به نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری؛ نگرش منفی، ۴۸نفر (۳/۵۳ درصد) نگرش بینابین و ۳۴ نفر(۸/۳۷ درصد) نگرش مثبت داشتهاند. از بین ۳۳۳ نفر معلم مورد بررسی در گروه نمونه، ۵۵ نفر(۵/۱۲ درصد) نسبت به ارزشیابی توصیفی نگرش منفی، ۱۴۶ نفر (۸/۴۳ درصد) نگرش بنیابین و ۱۳۲ نفر(۶/۳۹درصد) نگرش مثبت داشتهاند و ۴۷ نفر(۱/۱۴ درصد) نسبت به نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری؛ نگرش منفی، ۱۷۶ نفر (۳/۵۳ درصد) نگرش بینابین و ۱۱۰ نفر(۸/۳۷ درصد) نگرش مثبت داشتهاند. می توان نتیجه گرفت که نگرش مدیران و معلمان دوره ابتدایی نسبت به ارزشیابی توصیفی و نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری دانش آموزان منفی بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.