اثر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه: مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه احمدآباد مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه: مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه احمدآباد مشهد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه: مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه احمدآباد مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه: مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه احمدآباد مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه: مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه احمدآباد مشهد :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

هدف از انجام این پژوهش، یافتن راهکارهایی برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی واز حیث روش، توصیفی-استنباطی است. جهت بررسی داده ها از دو پرسشنامه پیشرفت تحصیلی و شبکه اجتماعی استفاده شده است، که میزان پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه می شود که ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پیشرفت تحصیلی ۷۹۳,۰ و شبکه اجتماعی ۷۵۶,۰ تایید شد. به منظور توصیف داده های مذکور با استفاده از نرم افزار اس پی ۱ شاخص اسهای مینیمم ، ماکسیمم، میانگین و انحراف معیار استفاده شده اند و در سطح استنباطی برای بررسی فرضیه ها ۲ از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف و همبستگی پیرسون ۳استفاده می شود.براساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها فرضیه اول (اصلی) که به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی می پردازد مورد تایید نیست. فرضیه دوم پژوهش به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با ارتقا اطلاعات عمومی دانش آموزان است، که مورد تایید واقع است. فرضیه سوم پژوهش که به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با ارتقا ارزش های فرهنگی دانش آموزان می پردازد نیز مورد تایید نیست. در فرضیه چهارم پژوهش که به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان می پردازد نیز مورد تایید نیست. فرضیه پنجم پژوهش به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با مهارتهای خودگردانی دانش آموزان می پردازد موردتایید است. فرضیه ششم به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با سلامت جسمانی دانش آموزان می پردازد که مورد تایید نیست. در فرضیه هفتم به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با سلامت تغذیه دانش آموزان می پردازد که مورد تایید است. در فرضیه هشتم که به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر عزت نفس دانش آموزان می پردازد هم مورد تایید نیست. و در فرضیه نهم که به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی با خلاقیت و نوآوری دانش آموزان می پردازد، مورد تایید نیست. از آنجایی که پیشرفت تحصیلی در هر جامعه نشان دهنده موفقیت نظام آموزشی آن کشور است، این پژوهش نشان داد که متاسفانه با ظهور رسانه هایی اجتماعی و اینترنت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کاهش می یابد که نظام آموزش و پرورش می بایست با ارایه راهکارهای مناسب دانش آموزان را نسبت به عدم استفاده از رسانه های اجتماعی تشویق نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.