مروری بر جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مروری بر جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مروری بر جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مروری بر جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مروری بر جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی ایران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

امروزه صاحب نظران،تفکر انتقادی و خلاق را بعنوان برونداد اصلی تعلیم و تربیت نوین معرفی کرده و تدریس تفکر را نکته پایه ای برای یادگیری بشمار می آورند.تفکرانتقادی و خلاق برپایه اطلاعات به تقسیم بندی ، تجزیهو تحلیل و کاربرد اطلاعات می پردازند و برهمین اساس با کشف قوانین علمی و ارایه نظریههای جدید به روند تولید علم شدت میبخشند.در گذشته اعتقاد همگانی بر این بود که،این دو نوع تفکر کیفیاتی ذاتی و موروثی هستند که بههیچ وجه امکان کنترل و دخل و تصرف درآنها وجود ندارد.اما دانش امروزی نمایانگر این نکته است که این دو نوع تفکر،پدیدههایی متافیزیکی نیستند،بلکه تفکر یک واقعیت و پدیده ای طبیعی است که تمام قوانین، نظام ها و اصول حاکم بر رفتار انسان در آن صادق می باشد.بنابراین تفکر رفتاری یادگرفتنی است و میتوان افراد را با فراهم کردن شرایط قابل کنترل،متفکر و خلاق بارآورد.این مطالعه با محوریت بررسی جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم و تربیت دانشگاهی انجام شد.نتایج مطالعه نشان داد،در بین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی،مصادیقی از تفکر انتقادی و خلاق بارزتر است.لذا برای اینکه فراگیران خوب تربیت شوند و افرادی مفید در آینده باشند باید متفکر، خلاق، نقاد و دارای بینش علمی باشند. و این تنها در سایه انتقال اطلاعات به ذهن یادگیرندگان حاصل نمیشود.بنابراین بایستی در برنامه های درسی،روشهایی گنجانده شود که از طریق آنها،فراگیران قابلیتهای چگونه آموختن را از طریق نظم فکری بیاموزند و در زندگی روزمره خود به کار برند و به جای ذخیرهسازی حقایق علمی با مسایلی که در زندگی واقعی با آنها مواجه هستند درگیر شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.