تحلیل محتوای کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس میزان برخورداری آن ها ازمولفه های قومی بومی ملی و جهانی شدن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس میزان برخورداری آن ها ازمولفه های قومی بومی ملی و جهانی شدن دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس میزان برخورداری آن ها ازمولفه های قومی بومی ملی و جهانی شدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس میزان برخورداری آن ها ازمولفه های قومی بومی ملی و جهانی شدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس میزان برخورداری آن ها ازمولفه های قومی بومی ملی و جهانی شدن :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هر فردی خواسته یا ناخواسته علاوه بر تاثیراتی که از خانواده و فرهنگ جامعه ی خود می گیرد، متاثر از مناسبات جهانی نیز است . انسان امروزه بخش لاینفکی از جهان بشری و مناسبات جهانی است ، هماکنون پدیدهی جهانی شدن بهصورت یک واقعیت مهم درآمده است . مسالهی جهانی شدن همه جا مطرح است و یکی از حوزه هایی که در روند جهانی شدن سخت دچار تحول شده، امر آموزش است . سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در زمینه ی آموزش برای قرن ب یست و یکم ، چهار هدف را مشخص کرده و کشورهای عضو را ملزم به پی گیری آن کرده است :آموختن برای یاد گرفتن ، آموختن برای زندگیکردن، آموختن برای به کار بردن ، آموختن برای همزیستی با دیگران . با این دید دانشآموزان، شهروندان جهانی هستند و باید دانش و مهارت هایی برای شهروندی مفید و موثر در جامعه ی جهانی کسب نمایند . آنها باید بتوانند ضمن اتصال و اعتقاد به فرهنگ خودی ، درعین حال در یک فرهنگ جهانی مشترک، مشارکت موثر داشته باشند . لذا از آنجا که کتاب های درسی ، ابزاری قوی در انتقال مفاهیم ، اطلاعات و ارزش ها و … و درنهایت در شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان هستند ، تحلیل کتاب های درسی ضرورت می یابد . براین اساس پژوهشی جهت بررسی و تحلیل کتاب های فارسی و تعلیمات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و مدنی ) دورهی ابتدایی سال تحصیلی ۸۷ – ۸۶ براساس مولفه های قومی (بومی ، ) ملی و جهانی شدن با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا صورت پذیرفت و از روش کمی یعنی محاسبه فراوانی مولفه های بهره گرفته . شد نتایج نشان داد که فراوانی مولفه ی ملی بیش از مولفه ی قومی و مولفه ی قومی بیش از مولفهی جهانیشدن است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.