تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ی متوسطه و پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی براساس مولفه ی آموزش صلح


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ی متوسطه و پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی براساس مولفه ی آموزش صلح دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ی متوسطه و پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی براساس مولفه ی آموزش صلح  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ی متوسطه و پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی براساس مولفه ی آموزش صلح،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ی متوسطه و پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی براساس مولفه ی آموزش صلح :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

طی ۵۰ سال گذشته ، رخ دادهای جهان و تجارت انسان توجه به مقوله صلح و آموزش آن را به یک ضرورت تبدیل کرده است در. این سال ها صلح دیگر به معنای نبود جنگ تلقی نمی گردد؛ بلکه مقصود رسیدن به نوعی هماهنگی در تمامی سطوح فعالیت ها و تلاش های انسان می باشد. سازمان ملل طی اعلامیه ها و بیانیه های مختلف خود در خصوص حقوق بشر ، صلح را شرط اصلی بقاء تصور کرده است و تاکید دارد نظام های آموزشی باید تفاهم ، تحمل و دوستی میان ملت ، ها گروههای قومی و مذهبی را افزایش دهند و به تدریج فرهنگ با هم زیستن بپردازند . به طوریقینیادگیری باهم زیستن مستلزم توانایی درک سایر افراد در یک فضای کثرتگرا، احترام به تفاوت ها و ارج نهادن به وابستگی متقابل افراد ، جوامع و ها ملت دریک دنیای کوچک، ناپایدار و بهم پیوسته میباشد . از آنجا که نظام آموزش و پرورش ایران یک نظام کتاب محور است ، کتابهای درسی شیوه تفکر و عمق آن را تعیین مینم ایند از. این رو در این پژوهش با هدف بررسی نقش کتاب های درسی در آموزش صلح، براساس مفاهیم ، ما دیگری و رابطه ایران با سایر کشورها محتوای ۲۴ کتاب درسی دوره متوسطه رشته علوم انسانی تحلیل گردید . یافتهها حاکی است ، جهتگیری اصلی کتاب های درسی در ارتباط با آموزش صلح بر شناسایی دشمن ، آشنا ساختنیادگیرندگان با سیاست ها استعماری کشور های قدرتمند غربی ، عدم توازن قدرت و مبادلات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کشورها در سطح بینالمللی و مقابله با فتنه و تهاجم دشمنان میباشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.