بررسی امکان و پیش فرضهای جهانی شدن برنامه ریزی درسی ازمنظرژان پیاژه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی امکان و پیش فرضهای جهانی شدن برنامه ریزی درسی ازمنظرژان پیاژه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی امکان و پیش فرضهای جهانی شدن برنامه ریزی درسی ازمنظرژان پیاژه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی امکان و پیش فرضهای جهانی شدن برنامه ریزی درسی ازمنظرژان پیاژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی امکان و پیش فرضهای جهانی شدن برنامه ریزی درسی ازمنظرژان پیاژه :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

امروزه کمتر پژوهشی در حوزه های روا ن شناسی و تعلیم و تربیت میتوان یافت که به پیاژه ارجاع نداده و از نظرات اساسی او بهره ای نبرده باشد . تحقیقات بنیادین پیاژه ، آن چنان عمیق و موثر بوده است که می توان بسیاری از بنیادها و اصول آموزش و پرورش را با توجه به نتایج آن ها توصیف و تبیین کرد . علاوه بر آن ، ژان پیاژه در سال ۱۹۲۴ ریاست دفتر بین المللی تعلیم و تربیت نیز بر عهده گرفته است؛ این دو تجربه ی مهم و معرفت ساز توانسته است نظریات پیاژه را وجهی جهانی بخشد . بر همین اساس ، بررسی امکان و پیش فرض های جهانی شدن برنامهریزی درسی از دیدگاه ژان پیاژه امری ب سیار مهم و ضروری است . سوال هایی که این مهم را پیگیری می کنند عبارتند از -۱ :آیا جهانیشدن برنامهریزی درسی از نظر ژان پیاژه امری ممکن است اگر بلی ، بنیادهای این امکان کدامند -۲ پیش فرض های جهانی شدن برنامهریزی درسی از منظر پیاژه کدامند و -۳ جهانی شدن برنامهریزی درسی به چه صورتی امکان پذیر است بهمنظور بررسی این سوال ها از روش توصیفی -استنباطی استفاده شده است . نتایج پژوهش نشان می دهد که از نظر پیاژه ، جهانی شدن برنامه ریز ی درسی امری ممکن است و بنیاد این امکان ، نتایج پژوهش هایی است که از حد مرزها و مها فرهنگ ی گذرد و جنبه ی جهان شمول مییابد به. منظور نایل شدن به آموزش و پرورش موفق و جهان پسند ، پیاژه پیش فرض هایی را مطرح میکند که برخی از آن ها عبارتند از :روشهای فعال ( activemethod ( ، انجام پژوهش های بنیادین ، کاربرد نتایج پژوهش و روان شناسی در آموزش و پرورش به ….و منظور بررسی سوال سوم ، برنامه ریزی درسی در مقام فرایند یعنی طراحی ، اجرا و ارزشیابی در نظر گرفته شده است . ژان پیاژه در این زمینههای مهم برنامهریزی درسی، دیدگاه های اساسی و با اهمیتی مطرح کرده است که متوجه کاربرد مسایل محلی، ملی و جهانی میباشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.