آموزش صلح ازطریق رویکرد حل مساله درعصر جهانی شدن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آموزش صلح ازطریق رویکرد حل مساله درعصر جهانی شدن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزش صلح ازطریق رویکرد حل مساله درعصر جهانی شدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزش صلح ازطریق رویکرد حل مساله درعصر جهانی شدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آموزش صلح ازطریق رویکرد حل مساله درعصر جهانی شدن :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

جهانیشدن فرایندی جهان شمول بوده که به وحدت در زمینه های سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی …و می اندیشد. این فرایند برای کشورهای مختلف معانی متفاوتی داشته و هر یک به تناسب وضعیت خویش، اثرات مختلفی از آن می پذیرند . از جمله ی آثار جهانیشدن، نزدیکی و تعامل فرهنگ های متفاوت با یکدیگر است که در اثر این نزدیکی گاهی تضادها و تعارضاتی شکل می گیرد و در برخی از موارد این تضادهای منجر به شکل گیری خشونت (اعم از انتزاعی و عملی) در بین افراد و گروههای مختلف می شود. در این راستا نقش آموزش صلح در مراکز آموزشی بیش از پیش برجسته می گردد . در واقع با آموزش صلح و گسترش فرهنگ صلح ، تفاوت میان فرهنگ های بشری سرچشمه دانش و هنر و بالتبع پویایی زندگی شده و دانش ها ، نگرش ها و مهارت هایی را در زمینه های مختلف نظیر:مسوولیت پذیری ، وحدت و همبستگی ، همکاری، مذاکره، انعطاف پذیری ، حل تعارض ، تفکر انتقادی، آزادی بیان و تفکر و ، … در فراگیران شکل می دهد. اما صلح تحت یک عنوان یا موضوع درسی مجزا نمی تواند آموزش داده شود بلکه بایستی در تلفیق با سایر د روس بدان پرداخته شده و بهصورت مکرر مفاهیم و ارزش های آن مورد توجه قرار گیرد تا در فراگیران درونی گشته و به سایر جنبه های زندگی ایشان اعم از تعاملات زندگی روزمره در مدرسه انتقال یابد . یکی از راهبردهای مورد استفاده جهت وصول به هدف ذکر شده استفاده از روش تدر یس حل مساله در فرایند یاد دهی -یادگیری است . ازاینرو در مقاله ی حاضر این مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چگونه میتوان برنامه های درسی آموزش صلح را در قالب رویکرد حل مساله به نحوی سازماندهی نمود که منجر به تغییر نگرش فراگیران (شهروندان جهانی در عصر جها نیشدن) شده و بدین وسیله فراگیران الگوهای زندگی خویش را مورد بررسی نقادانه قرار داده و به درکی عمیق تر از پیرامون و جهان زندگی خود دست یابند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.