مقدمه ای بر آسایش اقلیمی در فضای آموزشی (مدارس استان هرمزگان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقدمه ای بر آسایش اقلیمی در فضای آموزشی (مدارس استان هرمزگان) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقدمه ای بر آسایش اقلیمی در فضای آموزشی (مدارس استان هرمزگان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقدمه ای بر آسایش اقلیمی در فضای آموزشی (مدارس استان هرمزگان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقدمه ای بر آسایش اقلیمی در فضای آموزشی (مدارس استان هرمزگان) :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

توجه به اهداف عمده طراحی اقلیمی در هر منطقه ی آب و هوایی و پیش بینی مواردی در جهت تحقق بخشیدن به این اهداف موجب سازگاری و هماهنگی ساختمان ها با شرایط اقلیمی و موجب صرفه جویی در مصرف انرژ و هویت یافتن معماری لار در هر اقلیم خواهد شد. این پژوهش به منظور بررسی میزان تطابق معماری مدارس نوساز شهر بندرعباس با شاخص های اقلیم معماری این شهر انجام شده است. در این پژوهش سعی بر آن شده تا با در نظر گرفتن آسایش اقلیمی جنوب ایران به بررسی دو تیپ از مدارس استان هرمزگان پرداخته و بررسی شوند. هدف این پژوهش، استفاده از آسایش اقلیمی در رابطه با فضای آموزشی در جهت تقویت نقش این فضاها در یادگیری و آموزش استفاده کنندگان است. فضاهای آموزشی باید به گونه ای طراحی، اجرا و مدیریت شود که در جهت هدف اصلی آن یعنی آموزش قرار گیرد. در این رابطه توجه به مختصات طراحی و دستیابی به الگوهای معماری اقلیمی و استفاده از آن در طراحی به صورت آسایش اقلیمی استخراج گردیده و مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله به روش تحلیلی توصیفی است و از شیوه ی اسنادی استفاده شده است، تا با مقایسه الگوهای بکار گرفته شده اقلیمی در فضاهای آموزشی بتوان به آسایش اقلیمی در محیط آموزشی پرداخته شود. طبق یافته های این پژوهش مدارس مورد بررسی از نظر جهت استقرار و نحوه ی قرار گیری ( کشیدگی شرقی غربی) با استانداردهای اقلیمی این شهر تطابق داشته و با توجه به جهت استقرار پنجره ها (شمالی جنوبی ) و استفاده از بادگیر تهویه ی طبیعی اکثر مدارس مناسب بوده است، همچنین توانسته اند با استفاده از رنگ های مناسب در نما و ایجاد سایه و فضای باز و بسته مناسب تطبیق بیشتری با اقلیم دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.