مقایسه اقتصادی روسازی های آسفالتی و بتنی غیرمسلح درزدار مطالعه موردی: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران – قطعه ۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اقتصادی روسازی های آسفالتی و بتنی غیرمسلح درزدار مطالعه موردی: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران – قطعه ۴ دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اقتصادی روسازی های آسفالتی و بتنی غیرمسلح درزدار مطالعه موردی: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران – قطعه ۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اقتصادی روسازی های آسفالتی و بتنی غیرمسلح درزدار مطالعه موردی: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران – قطعه ۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اقتصادی روسازی های آسفالتی و بتنی غیرمسلح درزدار مطالعه موردی: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران – قطعه ۴ :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

انتخاب نوع روسازی در پروژه های راهسازی فرآیندی بسیار پیچیده و با اهمیت است. هدف از این مطالعه، انتخاب نوع روسازی درقطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران میباشد. انتخاب این قطعه از مسیر بدلیل در اختیار داشتن نتایج آزمایشگاهی و امکان تعیینمقاومت خاک بستر با دقت بالاتر است. جهت تحلیل، ابتدا ضخامت گزینه های مورد بررسی، تعیین و سپس آنالیز چرخه عمر بر مبنایفهرست بهای راه و باند و راهداری سال ۱۳۹۵ انجام شد. جهت تعیین هزینه های تعمیر و نگهداری مسیر، با توجه به اطلاعات محدود درکشور و نیز عدم وجود برنامه جامع تعمیر و نگهداری، عموما درصدی از هزینه های اولیه ساخت در نظر گرفته می شود، در این مقاله برنامهمناسب تعمیر و نگهداری براساس طول عمر متوسط هر فعالیت و با اعمال ضریب اطمینان مناسب و با توجه تجربیات موجود طراحیگردید. همچنین علاوه بر این روش، از تحلیل هزینه- اثربخشی نیز استفاده شد تا میزان اثربخشی هزینه های انجام شده در هر گزینهبررسی شود. بدین منظورگراف عملکردی هر دو نوع روسازی به روش سیگمویید ترسیم و شاخص هزینه – اثربخشی گزینه ها با توجه بهسطح زیر هر نمودار تعیین شد. نتایج حاصله نشان میدهد که اختلاف قابل ملاحظه ای در هزینه های احداث اولیه دو گزینه وجود ندارد، درواقع اختلاف این دو گزینه حدود ۸% است. هزینه تعمیرات دو گزینه مورد بررسی قرار گرفت که روسازی بتنی حدود ۴۰ % ارزانتر است. امادر بحث نگهداری، روسازی آسفالتی حدود ۳۰ % ارزانتر است. شاخص اثربخشی هزینه های انجام شده که میتواند معیار ارزیدن هزینه بهمنافع باشد نیز اختلاف فاحشی را میان دو نوع روسازی نشان نمی دهد، هرچند در این پروژه خاص روسازی بتنی شاخص بهتری را بدستآورد. نهایتا جهت انتخاب نوع روسازی سایر پارامترهای غیراقتصادی مربوط به پروژه مورد مطالعه قرار گرفت و روسازی آسفالتی به عنوانرویه منتخب این قطعه معرفی گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.