طراحی بهینه شکل سد بتنی قوسی تحت شرایط لرزه ای بر اساس اصول مکانیک شکست


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی بهینه شکل سد بتنی قوسی تحت شرایط لرزه ای بر اساس اصول مکانیک شکست دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی بهینه شکل سد بتنی قوسی تحت شرایط لرزه ای بر اساس اصول مکانیک شکست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی بهینه شکل سد بتنی قوسی تحت شرایط لرزه ای بر اساس اصول مکانیک شکست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی بهینه شکل سد بتنی قوسی تحت شرایط لرزه ای بر اساس اصول مکانیک شکست :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هر یکی از پارامترهای مهم در طراحی سدهای بتنی، مقاومت کششی بتن حجیم غیر مسلح است. علاوه بر خواص مصالحو ترکیب بتن، مقاومت بتن متاثر از عوامل مختلفی از جمله اندازه مقطع، نوع بارگذاری و سرعت بارگذاری است. معمولا باافزایش اندازه نمونه، مقاومت آن کاهش مییابد و این موضوع در مقاطع بسیار بزرگ سدهای بتنی نسبت به مقادیرآزمایشگاهی، نمود بیشتری پیدا میکند. در این پژوهش با درنظر گرفتن اثر این عوامل در مقاومت بتن بویژه اثر اندازهمقطع در طراحی سدهای بتنی، تغییرات عمده ای که در هندسه و شکل و حجم سدهای قوسی بهینه طراحی شدهصورت می گیرد، بررسی شده است. بدین منظور از فرمول مقاومتی پیشنهادی دانگار (بر اساس رابطه اثر اندازه بازانت)استفاده شد. نتایج حاصل باطراحی های مبتنی بر مقاومت کلاسیک و نیز رابطه مقاومت رافایل مقایسه گردید. جهتطراحی سدها، از برنامه بهینه سازی شکل سدهای قوسی CADSO بهمراه ارتقای الگوریتم طراحی آن بمنظور اعمال رابطهمقاومتی مذکور استفاده شد. برنامه جدید قادر است شکل بهینه سد را با ارضای قیود مختلف از جمله قیود تنشی ناشیاز شرایط ترکیبی هر سه نوع بارگذاری وزن بدنه و فشار آب و لرزهای ضمن درنظر گرفتن اندازه مقطع و نوع و سرعتبارگذاری، معین نماید. نتایج مطالعات بر روی سدهای بزرگ از جمله سد شهید رجایی نشان می دهد طراحی بهینه براساس اصول مکانیک شکست، موجب افزایش ضخامت مقاطع به ویژه در نواحی تمرکز تنش کششی در نزدیکی پی (تاحدود ۳۶ درصد) و نیز تغییر الگوی شکل بهینه رویه سد میگردد. در نتیجه حجم بدنه در مورد مطالعاتی مذکور درحدود ۱۰ درصد افزایش می یابد. بدین ترتیب نیاز به تغییر بینش در طراحی ایمن شکل بدنه سدهای بتنی نسبت بهالگوهای رایج احساس می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.