رابطه راهبردهای شناختی و حافظه کاری باانگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه راهبردهای شناختی و حافظه کاری باانگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه راهبردهای شناختی و حافظه کاری باانگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه راهبردهای شناختی و حافظه کاری باانگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه راهبردهای شناختی و حافظه کاری باانگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضربه بررسی رابطه راهبردهای شناختی وحافظه کاری با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی می پردازدکه از نوع توصیفی-همبستگی می باشد.جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مراکز اختلالات یادگیری در شهر مشهد در سال تحصیلی۹۵-۹۴ که تعداد آنها ۱۳۰ نفر می باشد. نمونه ای به حجم ۹۷ نفر از دانش آموزان بر اساس جدول مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید.در این پژوهش از روشهای آماری همبستگی پیرسون وآزمون تحلیل واریانس ورگرسیون چندمتغیره استفاده شده است .ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه های استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر(۱۹۸۰،۱۹۸۱ )،آزمون ظرفیت حافظه ی فعال اقتباس از دانیمن وکارپنتر(۱۹۸۰ (وپرسشنامه راهبردهای یادگیری کرمی (۱۳۸۱(بود. داده ها پس از جمع آوری با کمک نرم افزار spssمورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان دادکه راهبردهای شناختی وحافظه کاری قدرت پیش بینی انگیزش تحصیلی را دارد (۰۵/۰ <P(وبین راهبردهای شناختی( بسط وگسترش معنایی و سازماندهی ) با انگیزش تحصیلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد (۰۵/۰ <P .(اما بین راهبردهای شناختی( تکرار ومرور ذهنی) با انگیزش تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد (۰۵/۰ > P .(همچنین بین انگیزش تحصیلی و حافظه کاری رابطه معناداری وجود دارد. (۰۵/۰ > P)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.