بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در بین دختران دبیرستانی شهرستان مینودشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در بین دختران دبیرستانی شهرستان مینودشت دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در بین دختران دبیرستانی شهرستان مینودشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در بین دختران دبیرستانی شهرستان مینودشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در بین دختران دبیرستانی شهرستان مینودشت :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از این تحقیق بررسی و شناخت رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی با امید به زندگی در دانشآموزان دختر دبیرستانی در شهرستان مینودشت بود که با روش توصیفی پیمایشی در جامعه آماری ۲۸۹۵ نفر از دانشآموزان دختر دبیرستانی و با حجم نمونه ۳۸۰ نفر که با استفاده از جدول گرجسی و مورگان تعیین گردیده بود، انجام شد. برای جمعآوری اطلاعات نیز از پرسشنامههای باورهای فراشناخت ولز و کارترایت(۲۰۰۴ ،(پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران (۱۳۸۲ (و پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر(۲۰۰۵ (استفاده شد که روایی و اعتبار آنها در تحقیقات پیشین بارها مورد تایید قرار گرفته است اما در این تحقیق نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مجددا۰ مورد بررسی قرار گرفت و به ترتیب ۸۴/۰ ،۸۷/۰ و ۸۳/۰ محاسبه شد و اطلاعات حاصل پرسشنامهها نیز از طریق نرم افزار spss با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و این نتایج حاصل شد؛ بین باورهای مثبت در مورد نگرانی با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه مثبت وجود داشت. بین اعتماد شناختی با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه مثبت وجود داشت. بین خودآگاهی شناختی با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه مثبت وجود داشت. بین باورهای منفی درمورد کنترلناپذیری افکار با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه منفی وجود داشت. بین باورهایی در مورد نیاز به افکار کنترل با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه مثبت وجود داشت. بین خودکارآمدی با امید به زندگی دانشآموزان دختر رابطه مثبت وجود داشت. بر اساس مولفههای باورهای مثبت، اعتماد شناختی و کنترل افکار باورهای فراشناخت به همراه خودکارآمدی بر اساس معنیداری ضرایب بتای محاسبه شده میزان امید به زندگی را پیشبینی کرد و قدرت پیشبینی کنندگی متغیر کنترل افکار بیش از سایر متغیرهای بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.