اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف مطالعهی اثربخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی در جامعه آماری مادران کودکان مبتلا به پی کی یو منطقه ۶ شهر تهران در سال ۱۳۹۴ و در نمونه ای به حجم ۳۸ نفر که با استفاده از نمونهگیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه ۱۹ نفری کنترل و آزمایش جایگزین شدند، اجرا شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی به صورت پیشآزمون– پسآزمون با گروه گواه بود. ابزار سنجش پرسشنامه استاندارد اندازه گیری راهبردهای تنظیم هیجان گراس و جان، و پرسشنامه تنظیم دشواریهای هیجانی برای ارزیابی دشواری های موجود در تنظیم هیجانی، با اعتبار و روایی مناسب بوده است. متغیر مستقل نیز سبک های مقابله ای اسلامی بود که طی یک دوره آموزش ۱۰ جلسهای پیرامون رهنمودهای قرآن، احادیث سخنرانیهای مذهبی و زندگی نامه ایمه اطهار (ع) در گروه آزمایش اعمال گردید. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، با استفاده از نرم افزارSPSS در سطح توصیفی با بهره مندی از جداول توزیع فراوانی ( شامل فراوانی، درصد فراوانی و درصدفراوانی تراکمی) و نمودار و در سطح استنباطی نیز با روش تحلیل کوواریانس ضمن کنترل آماری اثرات پیش آزمون به مقایسه ی پس آزمون دو گروه آزمایش و گواه پرداخته شد. خلاصه یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که از بین ۱۰ متغیر مورد بررسی در پیش آزمون و پس از اجرای دوره آموزش مهارت های مقابله ای اسلامی(درپس آزمون) ۸ متغیر تغییرات معناداری نشان داده اند P<0/01 که عبارتند از : ۱)دشواری های تنظیم هیجانی ۲)تنظیم هیجانی ۳)عدم پذیرش پاسخ های هیجانی ۴)دشواری های کنترل تکانه ۵)فقدان آگاهی هیجانی ۶)شفافیت هیجانی ۷)ارزیابی مجدد هیجانات ۸)عدم سرکوبی هیجانات همچنین دو متغیر تفاوت معناداری مشاهده نشد P> 0/05 که عبارتند از ۱)دشواری های دست زدن به رفتار هدفمند ۲)دسترسی محدود به راهبردهای تنظیم هیجانی همچنین در تمامی فرضیه ها، تمامی مفروضه های ششگانهی لازم برای اجرای تحلیل کوواریانس شامل نرمال بودن توزیع نمرات، همبستگی های بین همپراش ها، خطی بودن، شرط همسانی واریانس ها، و همگنی شیب رگرسیون، مورد بررسی قرار گرفته و تمامی شرایط برای اجرای تحلیل کوواریانس مهیا بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.