واکاوی جایگاه سواد رسانه ای انتقادی در نظام آموزش و پرورش ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 واکاوی جایگاه سواد رسانه ای انتقادی در نظام آموزش و پرورش ایران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد واکاوی جایگاه سواد رسانه ای انتقادی در نظام آموزش و پرورش ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی واکاوی جایگاه سواد رسانه ای انتقادی در نظام آموزش و پرورش ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن واکاوی جایگاه سواد رسانه ای انتقادی در نظام آموزش و پرورش ایران :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

در دنیای امروز رسانه ها به یکی از اجزای اصلی جوامع بشری تبدیل شده اند، بنابراین آموزش سواد رسانه ای یکی از ملزومات اساسی برای همه مخصوصا مخاطبان جوان محسوب می گردد. هدف اصلی از آموزش سواد رسانه ای را می توان دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط در اشکال گوناگون رسانه ای و مصرف انتقادی محتوای رسانه ها،کسب مهارت در مدیریت اطلاعات، شناخت تاثیرات ممکن در استفاده از رسانه ها و افزایش پتانسیل جهت انجام گفتمان دموکراتیک در جامعه جهانی دانست. اگر سواد رسانه ای را علم تنظیم کننده روابط میان مخاطب و رسانه ها بر اساس هنجارهای درونی شده بدانیم، نباید از بررسی جایگاه آن در سیاست های رسانه ای کشورها غافل شویم. در این پژوهش، بر اساس اصول برنامه سواد رسانه ای انتقادی و مولفه های مطرح در آن و روش اسنادی- تحلیلی، اسناد وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین نهاد فرهنگی و آموزشی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که بیشترین میزان توجه در اسناد وزارت آموزش و پرورش، از میان مولفه های سواد رسانه ای انتقادی، تنها به مولفه فهم و درک انتقادی بوده و برای ارتقای مولفه توانایی ارتباطی، هیچ سیاستی تدوین نیافته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.