نقش مبلمان شهری در سرزندگی بافت های تاریخی (نمونه موردی بازار تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش مبلمان شهری در سرزندگی بافت های تاریخی (نمونه موردی بازار تهران) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش مبلمان شهری در سرزندگی بافت های تاریخی (نمونه موردی بازار تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش مبلمان شهری در سرزندگی بافت های تاریخی (نمونه موردی بازار تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش مبلمان شهری در سرزندگی بافت های تاریخی (نمونه موردی بازار تهران) :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

شهرها همچون موجودات زنده حیات خود را مدیون قلب و مرکز انرژی خود می باشند. قلب تپنده هر شهر مرکز بیشترین فعالیت و تعاملات اجتماعی، یعنی بازار است. بازار به عنوان هسته مرکزی هر شهر روزانه شاهد حضور اقشار مختلف جامعه با نیازهای متفاوت است. زنده بودن و ادامه حیات بازار بسته به حضور مردم و تداوم این حضور می باشد. هر بازار با توجه به سبک معماری و فضای کالبدی خود در ایجاد حس سرزندگی که از اصلی ترین عاملدر حضور چندباره مردم در بازار است، موثر می باشد. در این نوشتار تعریفی از حس سرزندگی و عواملی همچون حداقل یک مرکز گردهمایی (مسجد و چایخ انه و …) حداقل ج ذابیت های لازم را برای جذب افراد، کالبد فضایی سرزنده و مبلمان شهری متناسب با فضای بازار، که تاثیر بسزایی در ایجاد حس سرزندگی در بازار دارند می پردازیم. بازار بزرگ تهران با داشتن آیتم های موثر در ایجاد حس سرزندگی و همچنین به عنوان یکی از مهم ترین مکان ها برای حضور و تعامل مردم در شهر تهران می باشد. بدیهی است ارتقاء کیفی سرزندگی در یک فضای شهری، زندگی جمعی با کیفیتی غنی تر را ارزانی می کند. به دست آمدن معیارهایی جهت تحلیل حس سرزندگی یک مکان نیازمند مطالعات و استفاده از پیشینه طرح بوده است. بعد از مطالعه کتابخانه ای بر روی موضوع سرزندگی تعیین معیارها به دو صورت شکل گرفته است. دسته اول شامل منابع و مبانی نظری مطرح شده در مورد سرزندگی فضای شهری استخراج شده است و دسته ی دوم به عنوان نقطه آغازین برداشت های میدانی با حضور در بازار و ثبت رفتارهای صورت گرفته توسط شهروندان استفاده کننده از این فضای شهری، شناسایی و ثبت شده است. نتیجه حاصل از این پژوهش ارایه پیشنهادهایی جهت ترمیم و بهسازی و طراحی مبلمان شهری با هدف بهبود و افزایش حس سرزندگی و جلب گردشگر، که باعث تداوم حضور در بازار بزرگ تهران گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.