تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دخترکنکوری شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دخترکنکوری شهر اصفهان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دخترکنکوری شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دخترکنکوری شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دخترکنکوری شهر اصفهان :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف: هدف این پژوهش، تدوین الگوی معادله ساختاری نقش فشار آورهای تحصیلی بر تاب آوری، انگیزش و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر کنکوری شهر اصفهان می باشد. روش: جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر کنکوری شهر اصفهان می باشد که ۲۰۰ نفر از این افراد به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های محیط کلاس و مدرسه، اضطراب امتحان،کمال گرایی، تاب آوری، انگیزش تحصیلی و فرسودگی تحصیلی استفاده شد. به منظورارزیابی الگوی پیشنهادی از تحلیل عامل تاییدی ( CFA ) و برای بررسی معادله ساختاری مورد نظر از نرم افزار AMOS-1 استفاده شد. نتایج: با توجه به برازش مناسب الگوی نهایی، این الگو مورد تایید و پذیرش قرار می گیرد. یافته های پژوهش نشان داد، فشارآورهای تحصیلی بر متغیرهای فرسودگی تحصیلی، انگیزش تحصیلی و متغیر تاب آوری اثرگذار است. همچنین تاب آوری به عنوان متغیر میانجی فشار آورهای تحصیلی را به ناکارآمدی درسی می رساند. بحث: با افزیش فشارآورهای تحصیلی، انگیزش تحصیلی مخصوصا انگیزه های درونی و تاب آوری کاهش می یابد و در نتیجه ناکار آمدی درسی بیشتر می شود. این فشار ها فرسودگی تحصیلی را پیش بینی می کند. از این رو پیشنهاد می شود با کاهش تمرکز بر جنبه های شناختی تحصیل از استرسور های دوران دبیرستان بکاهیم و از این طریق شاهد موفقیت های دانش آموزان کنکوری باشیم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.