تبیین مبانی معرفت شناختی ( کسب دانش) در مدارس آینده (علوم تربیتی) (سه سناریو مطرح در آینده)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین مبانی معرفت شناختی ( کسب دانش) در مدارس آینده (علوم تربیتی) (سه سناریو مطرح در آینده) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین مبانی معرفت شناختی ( کسب دانش) در مدارس آینده (علوم تربیتی) (سه سناریو مطرح در آینده)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین مبانی معرفت شناختی ( کسب دانش) در مدارس آینده (علوم تربیتی) (سه سناریو مطرح در آینده)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین مبانی معرفت شناختی ( کسب دانش) در مدارس آینده (علوم تربیتی) (سه سناریو مطرح در آینده) :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

در پژوهش حاضر تبیین مبانی معرفت شناختی مدارس آینده درسه محور؛ مدارس آینده، معرفت شناختی و مبانی کسب دانش در مدارس آینده مورد بررسی قرار گرفته است. روش انجام پژوهش تحلیل اسنادی بوده است. عمده ترین یافته های پژوهش عبارتند از: رویکرد مدارس آینده رویکرد جامع و تلفیقی است از آن جهت جامع است که به منظور برآوردن نیازهای دانش آموزان با روش های یادگیری متفاوت و استفاده از ابزارهای چند رسانه ای تلاش خواهد شد تا زمینه رشد همه جانبه استعدادهای دانش آموزان را تدارک بیند و تلفیق همان گونه که قبلا بیان شد به جای استفاده ابزاری از فناوری اطلاعات و یا ارایه واحد مستقل فناوری در کنار سایر واحدهای درسی تلاش خواهد شد که به صورت تلفیقی ما بین برنامه های درسی و روش ها و شیوه های یادگیری نسبت به کارآمد و اثر بخش نمودن نظام آموزشی اقدام نمود. مدل های آموزشی مدارس آینده شرکت فعالانه دانش آموزان را طلب می کند. دانش آموزانی می توانند از این رویکرد بیشترین فایده را ببرند که دارای تفکر خلاق باشند و ازتوانایی قابل قبولی برخوردار باشند. مدارس آینده محیط همکاری و رقابت هستند و مواد آموزشی و تمرینات جهت بسط این مهارت ها در دانش آموزان طراحی شده اند. شاید بتوان مناسب ترین الگو برای توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش را الگوی مدارس آینده توصیه نمود. وجوه مطرح در مدارس آینده می تواند شامل محتوی و مواد درسی روش های نوین تدریس، معلم و مدیر مدارس آینده، ارزشیابی مدارس آینده، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی و آموزش از راه دور باشد. معرفت شناختی مدارس آینده نوع خاصی از کسب دانش در این نوع مدارس است که بر آموزش الکترونیکی متمرکز بوده و حضور معلم در این کلاس ها با کارکرد تسهیل کنندگی همراه است. دانش آموزان در تهیه محتوای درسی همراه معلم هستند . هر دانش آموز می تواند با توجه به استعداد و میزان یادگیری به مرحله بالاتری از یادگیری دسترسی داشته باشد و یادگیری در این نوع مدارس مادام العمر، همه مکانی و به صورت ۲۴/۷ می باشد.. عده ای از اندیشمندان مانند ژاک دلور ، جانسون، و … به استقبال انقلاب فناوری رفتند و در طرف دیگر ویلیام فلام، جمز گوتری، و… بر این اعتقادند که برخی از امیدهای موردانتظار از انقلاب فناوری درتعلیم و تربیت آرمانی بود اما آنچه واقعا اتفاق افتاد چیز دیگری بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.