رابطه نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

شاید با کمترین تردید بتوان نیازهای اساسی روانشناختی(ارتباط،خودمختاری،استقلال)و تمایل به رشد را جز آن دسته از نیازهایی دانست که خیلی کم به آن توجه شده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی می باشد. روش پژوهش به کار رفته، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه مورد مطالعه، شامل تمامی دانش آموزان پایه ی سوم دبیرستان شهر بجنورد در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ با تعداد ۴۰۲۰ نفر می باشد. حجم نمونه ۳۶۰ نفر (۱۸۵ نفر دختر و ۱۷۵ نفر پسر) می باشد که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسش نامه انگیزش تحصیلی والرند و همکاران(۱۹۹۲) فرم مخصوص ) دانش آموزان، مقیاس رضایتمندی از نیازهای اساسی روان شناختی دسی و ریان(۲۰۰۰ ) و پرسشنامهی تمایل به رشد روبیتشک در سال(۱۹۹۸) بوده است. جهت آزمون فرضیه ها از رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام، همبستگی پیرسون و آزمون T مستقل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی رابطه داشته و آن را پیش بینی می کنند. بدین صورت که تمایل به رشد بیشترین سهم را در پیش بینی انگیزش تحصیلی دار است. همچنین نیازهای اساسی روانشناختی با انگیزش تحصیلی رابطه معناداری دارد. همچنین بین نیازهای اساسی روانشناختی و تمایل به رشد با انگیزش تحصیلی در دختران و پسران تفاوت معنادار وجود دارد، بدین صورت که پسران در شایستگی میانگین بالاتری دارند و دختران در تمایل به رشد میانگین بالاتری دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.