بررسی علل کم توجهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه نسبت به مطالب درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی علل کم توجهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه نسبت به مطالب درسی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی علل کم توجهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه نسبت به مطالب درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل کم توجهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه نسبت به مطالب درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی علل کم توجهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه نسبت به مطالب درسی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

فرایند یادگیری بدون تمرکز حواس و توجه لازم نمی تواند انجام پذیرد. در برنامه های آموزشی جلب توجه کودکان و دانش آموزان، قبل و حین آموزش از مهمترین وظایف و مسوولیت های مربیان است. بسیاری از دانش آموزان علی رغم اینکه از ظرفیت هوشی متوسط یا بالاتر برخوردارند، صرفا به لحاظ این که دامنه توجه آنها فوق العاده اندک است، قادر نیستند به گونه ای که انتظار می رود توفیقات چندانی در یادگیری مطالب و پیشرفت تحصیلی داشته باشند.در واقع، اختلال در توجه (Attention Deficit-Hyperactivity Disorder) یا به اختصار ADHD امروزه از شایعترین اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان می باشد. این بیماری نسبتا شایع است و بین ۳ تا ۵ درصد کودکان به آن مبتلا هستند. افراد مبتلا در قسمت هایی از مغز که مسول توجه، تمرکز و تنظیم فعالیت های حرکتی است، دچار صدمات جزیی (minimal brain damage) هستند که بر روی رفتار آن ها تاثیر می گذارد.مساله کم توجهی یا ا ختلال در توجه زمانی مطرح است که کودکان مبتلا به این نقیصه از نظر سلامت عمومی بامشکل قابل توجهی مواجه نبوده،هیچگونه نارسایی در زمینه حواس مختلف، به ویژه بینایی و شنوایی نداشته باشند. به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار در بی توجهی دانش آموزان پرسش نامه هایی تدوین گردید که نتایج آن به شرح زیر است: پس از استخراج پاسخ ها، عوامل مربوط به دانش آموز، معلم ، محتوی ، محیط فیزیکی کلاس و عوامل اضافی (سایر عوامل) بدست آمد که از نظر دانش آموزان، عوامل اضافی و پس از آن ، عوامل مربوط به معلم ، بیشترین تاثیر را در بی توجهی دانش آموزان می گذارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.