طراحی آزمون حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی آزمون حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی آزمون حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی آزمون حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی آزمون حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد

تعداد صفحات :۹

هدف: با توجه به نقش حافظه فعال شنیداری در اکتساب زبان کودکان و ارتباط آن با رشد جوانب مهم زبان مانند اکتساب واژگان و همین طور توانایی این سیستم در ذخیره سازی اطلاعات و دستکاری آنها را در یک دامنه ی زمانی کوتاه مدت در این پژوهش بر آن شدیم تا با استفاده از ناکلمه که منعکس کننده ی عملکرد واقعی حافظه ی فعال شنیداری است ابزاری مناسب برای بررسی عملکرد حافظه فعال شنیداری تهیه کرده تا با کمک آن علاوه بر تعیین دقیق ظرفیت این حافظه، بتوان قابلیت دستکاری اطلاعات توسط این سیستم را نیز بررسی کرد.روش بررسی: این مطالعه مقطعی و از نوع ابزارسازی بود. ابتدا کلمات و ناکلمات تعیین گردید پس از طراحی آزمون پرسش نامه ی روایی محتوایی شامل ۱۶ کلمه در بخش کلمه و ۱۶ ناکلمه در بخش ناکلمه جهت محاسبه ی روایی محتوایی در اختیار صاحب نظران موضوعی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش، کودکان فارسی زبان ۹ الی ۱۴ ساله ی فارسی زبان شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری چند مرحله ای ۹۶ نفر از کودکان ۹ الی ۱۴ ساله ی فارسی زبانی مدارس ابتدایی (پایه های سوم تا ششم) و راهنمایی (هفتم و هشتم) شهر تهران انتخاب شدند. آزمایه طی دو مرحله (مرحله اول اجرای آزمایشی و مرحله دوم اجرای نهایی و تعیین پایایی آزمایه ) اجرا گردید.یافته ها: نتایج نشان می دهد کلمات و ناکلمات دارای روایی محتوایی می باشند. میانگین امتیاز آزمودنیها در بخش کلمه ۸.۴۹، ناکلمه ۷.۷۶ و میانگین مجموع امتیازها ۱۶.۲۵بدست آمد. بین اجراهای متوالی نیز ضریب همبستگی در بخش کلمه ۰.۹۵۲ و در بخش ناکلمه ۰.۷۲۹ بدست در سطح معناداری (p<0.001) وجود دارد.نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد آزمون حافظه شنیداری بدست آمده برای آزمودنیهای این مطالعه ازروایی و پایایی مناسبی برخوردار است.

کلید واژه: حافظه فعال شنیداری، کلمه، ناکلمه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.