شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر بر اساس مدل کامرون و کوئین (مطالعه موردی: ستاد مرکزی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر بر اساس مدل کامرون و کوئین (مطالعه موردی: ستاد مرکزی) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر بر اساس مدل کامرون و کوئین (مطالعه موردی: ستاد مرکزی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر بر اساس مدل کامرون و کوئین (مطالعه موردی: ستاد مرکزی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر بر اساس مدل کامرون و کوئین (مطالعه موردی: ستاد مرکزی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : امداد و نجات

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه: فرهنگ حاکم بر هر سازمان، شکل دهنده شخصیت سازمانی آن است ، لذا می توان سازمان ها را برحسب نوع فرهنگ آن شناسایی کرد . فرهنگ منسجم و متناسب با اهداف و مأموریت های سازمانی موجب افزایش کارایی و اثربخشی سازمان می شود . ازاین رو، این مطالعه درصدد شناسایی فرهنگ سازمانی جمعیت هلال احمر برآمده است.روش: این تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی است . جامعه آماری، تمامی کارشناسان ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر (۲۵۰ نفر) می باشند . حجم جمعیت نمونه ۱۴۸ نفر برآورد گردید که پس از توزیع پرسشنامه ها، ۱۳۰ پرسشنامه تکمیل و جمع آوری شد . روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده بود وبه عنوان ابزار اصلی تحقیق از پرسشنامه استاندارد مدل کامرون و کوئین (۲۰۰۶) استفاده گردید . روایی محتوایی آن با استفاده از نظر خبرگان و کارشناسان تایید شد . ضریب پایایی معادل ۰.۸۹ به دست آمد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، لون، مقایسه میانگین ها، تحلیل واریانس یک طرفه و توکی استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان داد که فرهنگ بازاری (رقابتی) بالاترین نمره میانگین (۲.۷۸) را به دست آورد . نتایج آزمون t زوجی یا وابسته (۱۶.۳۱۷) در سطح خطای ۰.۰۵ بیانگر تفاوت بین وضع موجود و مطلوب فرهنگ سازمانی است . مقایسه میانگین ها نیز نشان داد سطح معناداری F برای جنسیت sig=0.904، تحصیلات sig=0.678، سابقه کار sig=0.147 و وضعیت استخدامی sig=0.001) بود که بیانگر تفاوت معنا دار میان میانگین فرهنگ سازمانی با وضعیت استخدامی کارکنان می باشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج، بین وضع موجود و مطلوب فرهنگ سازمانی تفاوت معنا دار مشاهده شده است . همچنین به ترتیب اولویت، فرهنگ رقابتی، فرهنگ سلسله مراتبی، فرهنگ گروهی و فرهنگ ویژه سالاری حاکم بر ستاد مرکزی جمعیت بوده است. به علاوه، برای تعیین وضعیت موجود فرهنگ سازمانی بخش های دیگر جمعیت نیاز به تحقیق های دیگری می باشد.

کلید واژه: شناسایی، فرهنگ سازمانی، انواع فرهنگ، شاخص، وضع موجود و مطلوب، جمعیت هلال احمر، مدل کامرون و کوئین

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.