خبر به مثابه گفتمان؛ وانمایی واژگونه یا انعکاس بی طرفانه واقعیت؟


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خبر به مثابه گفتمان؛ وانمایی واژگونه یا انعکاس بی طرفانه واقعیت؟ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خبر به مثابه گفتمان؛ وانمایی واژگونه یا انعکاس بی طرفانه واقعیت؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خبر به مثابه گفتمان؛ وانمایی واژگونه یا انعکاس بی طرفانه واقعیت؟،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خبر به مثابه گفتمان؛ وانمایی واژگونه یا انعکاس بی طرفانه واقعیت؟ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات رسانه ای

تعداد صفحات :۲۴

اگر چهارچوب نظری مقاله “خبر به مثابه گفتمان” فرض شود، دیگر نمی توان به تحلیل گفتمان به عنوان ابزاری برای تحلیل متن نگاه کرد بلکه به خبر به عنوان گونه خاصی از ارتباطات و گفتمان در رابطه با مفاهیم فرامتنی در بر گیرنده آن که ماهیتی اجتماعی و ایدئولوژیک دارند، برخورد می شود. ون دایک اعتقاد دارد که “خبر در عین پایبندی به سبک های رایج خبری، اهداف اقناعی خاصی را نیز می تواند پیگیری نماید”. چرا که در یک رویداد ارتباطی روزمره با آن که همه مباحث سبکی رعایت می گردد و دو سوی ارتباط سعی می کنند مناسب با شرایط سخن گویند یعنی سبک سخن گفتن مرسوم در آن شرایط را بکار گیرند، آنها اهداف مشخصی را نیز دنبال می کنند و بدنبال دست یابی به نتایج معینی می باشند. روزنامه نگاران هم از این قاعده مستثنی نیستند و از یک سو مجبور از بکارگیری سبک مرسوم و زبان خبری بی طرفانه هستند تا مخاطب را به واقعی بودن خبر قانع سازند و برای خبر مشروعیت ایجاد کنند اما از طرف دیگر آنها مجبور به پیگیری اهداف اقناعی خاصی نیز هستند که این اهداف منطبق است با نگرشی که مبتنی است بر نقشه ها و مدل های غالب بازنمایی اجتماعی و ایدئولوژی غالب. مقاله حاضر چنین استدلال می کند که در شرایطی که بازیگران خبری یاکنش گران خبری در تعامل کامل با یکدیگر باشند، نگرش خبرنگار که در انطباق است با “نقشه های بازنمایی غالب اجتماعی” با نگرش کنش گران خبری کاملا منطبق می گردد به نوعی که کنشگران قطعه خبری را کاملا بی طرفانه محسوب می دارند و قطعه لزومی در بکارگیری راهکارهای اقناعی ندارد مگر انعکاس خبر با همان نگرش غالب که مماس است با نگرش همه کنش گران خبری که در تعامل اجتماعی با یکدیگر قرار دارند. اما در شرایطی که تنش های اجتماعی تشدید می گردند به نوعی که نقشه های بازنمایی دو سوی کنش خبری بر یکدیگر منطبق نباشند، خبر و موسسسات رسانه ای غالب در عین پایبندی به سبک متعادل مجبور می شوند تا بعضی اهداف اقناعی را بطور ضمنی از طریق راهکارهای نحوی در سطح متن طرح کنند تا در عمق معانی اقناعی خاصی رمزگذاری شود. در پایگاهی اطلاعاتی مقاله موارد مشخصی در انطباق با “شرایط اجتماعی پرتنش” قابل ملاحظه است. تحلیل مقاله نشان خواهد داد که در شرایط اجتماعی و بین المللی پرتنش، در عین استفاده از سبک مرسوم خبری متعادل، از راهکارهای اقناعی برای بیان بعضی اهداف خاص بهره برداری شده است.

کلید واژه: خبر به مثابه گفتمان، سبک، ساختارهای اقناعی، تعادل خبری، زبان نسبی خبری، ساختارهای معنایی، ساختارهای نحوی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.