بررسی وضعیت تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر آن: مقاله مروری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر آن: مقاله مروری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر آن: مقاله مروری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر آن: مقاله مروری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر آن: مقاله مروری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه و اهداف تفکر انتقادی یک فرآیند شناختی اساسی است کهتوانایی دانشجویان را در مهارت حل مساله افزایش میدهد و یکی از بروندادهای اصلی آموزش عالی و معیارهای اعتباربخشیمؤسسات است. تفکر انتقادی برای رشته های علوم پزشکی اهمیت ویژه ای دارد زیرا دانش آموختگان آن برای بالین بیمار آماده میشوند. انتقال دانش و مهارتهای روانی- حرکتی از محیط کلاس به کلینیک و کاربرد آنها، به تفکر انتقادی نیازمند است. هدف از این مطالعه، مروری بر وضعیت مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان علوم پزشکی و میزان تاثیر برنامه درسی دانشگاه ها بر این مهارتهاست.مواد و روش ها برای جمع آوری اطلاعات این مطالعه، پایگاه های اطلاعاتی Science direct، Pubmed، Magiran، SID، Iranmedex و مجلات آموزش پزشکی با کلیدواژه های تفکر انتقادی، برنامه درسی، دانشجویان، استدلال بالینی، علوم پزشکی و ترکیبی از آن ها در بازه زمانی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ جستجو گردید. مطالعاتی که تفکر انتقادی را در دانشجویان علوم پزشکی در طول تحصیلات دانشگاهی مورد بررسی قرار داده بودند، انتخاب شدند.یافته ها از میان ۳۵ مطالعه مرتبط با موضوع، ۱۶ مورد انتخاب شده است که با توجه به موضوع شان (بجز مطالعه سیستماتیک و دلفی که نتایج شان جداگانه بحث شده است) در سه گروه قرار گرفتند: مطالعاتی که گرایش به تفکرانتقادی را مطرح کردند، پژوهش هایی که گرایش و مهارت های تفکر انتقادی را با هم بررسی نمودند، پژوهش هایی که مهارتهای تفکر انتقادی را مورد مطالعه قرار دادند.نتیجه گیری تفکر انتقادی و روش های ارتقای آن باید مورد توجه برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد و استفاده از روش های نوین آموزشی در برنامه درسی نهادینه شود. همچنین نیاز به تحقیقات وسیع تری برای شناسایی علل و موانع عدم رشد تفکر انتقادی در نظام آموزش پزشکی حس می شود.

کلید واژه: تفکر انتقادی، دانشجویان، علوم پزشکی، برنامه درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.