بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۱۲-۵ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۱۲-۵ سال دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۱۲-۵ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۱۲-۵ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۱۲-۵ سال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه و اهداف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا ۵ تا ۱۲ سال بود. مواد و روش ها: پژوهش پیش رو به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه آماری پژوهش حاضر نیز شامل کلیه یکودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا ۵ تا ۱۲ سال مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر تهران در سال ۱۳۹۴ بودند. نمونه پژوهش ۲۴ کودک اتیسم با عملکرد بالا بود که از میان کلیه کودکان مبتلا به اتیسم مراجعه کننده به مراکز درمانی کودکان شهر تهران انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه درجه بندی رفتاری کارکردهای اجرایی استفاده گردید. گروه آزمایش، بازی ساختار یافته را طی ۱۶ جلسه ۹۰ دقیقه ای دریافت نمود. نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری نشان داد که بین میانگین نمرات توانایی نظارت، توانایی برنامه ریزی، توانایی سازماندهی، توانایی حافظه کاری، توانایی شروع کردن، توانایی کنترل هیجان، توانایی تغییر و توانایی مهار بین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.05). به عبارت دیگر بازی ساختاریافته بر کارکردهای اجرایی موثر بوده است (P<0.05). نتیجه گیری: طبق نتایج، بازی های ساختار یافته لگو درمانی کارکردهای اجرایی را در کودکان اتیسم با عملکرد بالا به طور معناداری در پس آزمون گروه آزمایش افزایش داده است. لگو درمانی با استفاده از علایق طبیعی کودک و انگیزه یادگیری، تغییر رفتار را ایجاد می کند.

کلید واژه: بازی ساختاریافته، عملکرد اجرایی، اتیسم، عملکرد بالا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.