بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه و اهداف:با توجه به شیوع اختلال یادگیری و در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی و اعتماد به نفس دانش آموزان دبستانی، در این تحقیق به بررسی مقایسه ای اضطراب و جرات ورزی در دانش آموزان با اختلال یادگیری ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ با همتایان عادی آنان پرداخته شد. مواد و روش ها:تحقیق به روش مشاهده ای توصیفی از نوع مقطعی مقایسه ای انجام شد.گروه اول شامل دانش آموزان با اختلال یادگیری ۸ تا ۱۲ ساله مراکز اختلال یادگیری تهران بود و گروه دوم شامل دانش آموزان عادی ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران بود که با گروه اول از لحاظ سن و جنسیت همتاسازی شده بودند. به هریک از دانش آموزان دو فرم داده شد. فرم اول، مقیاس جرات ورزی گمبریل و ریچی و فرم دوم، مقیاس اضطراب اسپنس نسخه کودکان بود. فرم سوم نیز، مقیاس اضطراب اسپنس نسخه والدین بود که به وسیله یکی از والدین دانش آموز تکمیل شد. یافته ها:این تحقیق بر روی ۸۰ کودک شامل۴۰ دانش آموز با اختلال یادگیری و ۴۰ دانش آموز عادی انجام شد. میانگین نمره جرات ورزی دانش آموزان با اختلال یادگیری ۵۱.۹۲ و میانگین آن در همتایان عادی ۹۴.۸۷ بدست آمد و اختلاف بین این دو گروه کودک عادی و اختلال یادگیری معنی دار بود (Pv<0.001). میانگین نمره اضطراب در مقیاس اسپنس نسخه کودکان و والدین به ترتیب در گروه دانش آموزان با اختلال یادگیری ۴۶.۶۰ و ۳۶.۵۷ و در گروه دانش آموزان عادی ۱۸.۶۷ و ۱۷.۱۲ بوده است و اختلاف بین این دو گروه از نظرآماری معنی دار بود (Pv<0.0001). بین جرات ورزی و اضطراب دانش آموزان رابطه معکوسی وجود داشت (R2=0.514 و Pv<0.0001). نتیجه گیری:نتایج این تحقیق نشان داد که کودکان عادی در مقایسه با کودکان با اختلال یادگیری، جرات ورزی بیشتری داشتند ولی از اضطراب کمتری برخوردار بودند.همچنین رابطه معکوس بین جرات ورزی و میزان اضطراب دانش آموز وجود داشت.

کلید واژه: اختلال یادگیری، مهارت جرات ورزی، اضطراب

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.