بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری به اهداف آموزشی کارورزی بالینی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: آموزش بالینی رکن اساسی در آموزش پرستاری است. دستیابی به اهداف بالینی در بخش های ویژه در مراقبت از بیماران امری حیاتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان دستیابی به اهداف بالینی بخش های ویژه در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام گرفت.روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی ۵۱ نفر از دانشجویان ترم هفتم در سال ۱۳۹۲ انجام شد. نمونه گیری به روش سرشماری و داده ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات فردی و چک لیست های خودارزیابی و آزمون آسکی گردآوری شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری t، نمودار همبستگی پیرسون و از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج خودارزیابی نشان داد دستیابی به اهداف بالینی در بخش دیالیز مطلوب و در سی سی یو و آی سی یو متوسط بوده و بررسی آزمون آسکی نشان داد در بخش سی سی یو و آی سی یو پروسیجرهای تفسیر نوار قلب و ساکشن لوله تراشه متوسط، ماساژ قلب و اکسیژن تراپی مطلوب و در بخش دیالیز انجام پروسیجرها مطلوب بوده است. آزمون آماری t بین نتایج خود ارزیابی و آزمون آسکی ارتباط معنی داری نشان نداد. نمودار همبستگی پیرسون بین میانگین معدل دانشجویان با نتایج آزمون آسکی ارتباط معنی داری را نشان داد (P<0.007) اما بین میانگین معدل و خود ارزیابی ارتباطی یافت نشد. نتایج آزمون آسکی بهتر از خودارزیابی بود و آزمون آماری t اختلاف میانگین نمرات دو آزمون در دو گروه را معنی دار نشان داد. (P<0.002) همچنین میانگین نمره دانشجویان دختر در آزمون آسکی بهتر از خودارزیابی بوده و آزمون آماری t اختلاف آنها را معنی دار نشان داد. (P<0.002) اما میانگین نمره دانشجویان پسر در دو آزمون یکسان و اختلاف معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: در برخی مهارت ها دسترسی به اهداف ضعیف بوده لذا بازبینی اهداف در انتهای هر ترم ضروری است. توجه به نتایج ارزیابی در برنامه ریزی آموزشی موجب دسترسی به سطح بالاتری از مهارت ها می شود.

کلید واژه: آموزش، بالین، مهارت، خود ارزیابی، آسکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.