شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن بر توانمندی های حرفه ای پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن بر توانمندی های حرفه ای پرستاران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن بر توانمندی های حرفه ای پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن بر توانمندی های حرفه ای پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن بر توانمندی های حرفه ای پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: اطلاع از عوامل موثر بر اشتغال فارغ التحصیلان، می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه نقش حرفه ای و عملکرد آنان در اختیار مسئولین قرار داده و امکان شناسایی نواقص برنامه های آموزشی و برنامه ریزی مناسب آموزشی را فراهم کند. این مطالعه با هدف شناسایی عوامل موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی و تاثیر آن ها بر توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان رشته پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی قزوین انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، کلیه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی (روزانه، شبانه، پیوسته، ناپیوسته) پرستاری که در فاصله ی سال های ۹۰-۱۳۸۶ از دانشکده پرستاری و مامایی قزوین فارغ التحصیل شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل۳۷ سئوال که پس از تایید روایی و پایایی آن از سه طریق (تماس تلفنی همراه با ضبط مکالمات، مراجعه حضوری و پست الکترونیک) تکمیل شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون همبستگی کورولیشن خطی با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته: نتایج نشان داد که ۶۵ درصد از فارغ التحصیلان از برنامه های آموزشی ارائه شده در دانشکده پرستاری و مامایی رضایت در حد متوسط داشتند. فارغ التحصیلان بیشترین عناصر موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی را به ترتیب، منابع علمی در دسترس، فضای مناسب دانشکده، امکانات آموزشی دانشکده، اساتید مجرب و فعال بودن بخش ها، نظم و مقررات آموزشی تئوری، نظم و مقررات آموزشی بالینی اعلام کردند. ۶۶.۹ درصد از فارغ التحصیلان توانایی خود را در مراقبت از بیمار زیاد و اکثر فارغ التحصیلان کاربرد دروس کارآموزی و عملی را بیشتر از دروس تئوری ارزیابی کردند. بین نمرات اهداف برنامه های آموزشی کارشناسی پرستاری و نحوه اجرای این برنامه در دانشکده پرستاری و مامایی قزوین از دیدگاه فارغ التحصیلان ارتباط خطی معنی داری وجود داشت (P<0.001 و r=0.383).نتیجه گیری: از دیدگاه فارغ التحصیلان مهارت های کسب شده در طول تحصیل در حد متوسطی موجب کسب مهارت های حرفه ای آنان در محیط کار بود. با توجه به پیشرفت سریع رشته پرستاری در جهان و توجه به این که افراد شاغل در این شغل مستقیما با جان انسان ها سر و کار دارند، بازنگری و ارتقاء برنامه های آموزشی مخصوصا استفاده از روش های نوین آموزشی و ارزشیابی دانشجویان می تواند در توانمندسازی بیشتر دانش آموخته گان رشته پرستاری موثر باشد.

کلید واژه: برنامه های آموزشی، پرستار، صلاحیت بالینی، مهارت بالینی، برنامه درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.