تاثیر کارگاه های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقاء دستیاری بر اساس اصول میلمن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر کارگاه های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقاء دستیاری بر اساس اصول میلمن دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر کارگاه های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقاء دستیاری بر اساس اصول میلمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر کارگاه های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقاء دستیاری بر اساس اصول میلمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر کارگاه های آموزشی بر تدوین سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقاء دستیاری بر اساس اصول میلمن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقاء دستیاری یکی از متداول ترین روش های ارزشیابی دانشجویان است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر برنامه توانمندسازی اساتید بر تعداد اشکالات ساختاری سوالات آزمون ارتقاء دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال های ۹۱ و ۹۲ بود.روش ها: این پژوهش مطالعه ای نیمه تجربی از نوع قبل و بعد مداخله است. برنامه توانمندسازی اساتید در سه مرحله صورت پذیرفت. ابتدا کتاب اصول طراحی و ارزشیابی سوالات چند گزینه ای در اختیار کلیه گروه های آموزشی قرار گرفت. کلیه سوالات آزمون ارتقای دستیاری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در سال ۹۱ از نظر ساختار سوالات با استفاده از چک لیستی مشتمل بر ۱۹ آیتم مبتنی بر اصول میلمن مورد بررسی قرار گرفت. ۱۵۰ سوال از هر رشته بررسی شد. سپس نتایج بررسی سوالات هر رشته در اختیار گروه ها قرار گرفت. در مرحله سوم کارگاه های آموزشی به تفکیک گروه های آموزشی جهت بررسی سوالات آن گروه، قبل از برگزاری آزمون ارتقای سال ۹۲ تشکیل گردید. سپس سوالات آزمون ارتقای سال ۹۲ مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های t و ANOVA از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: ۲۱۰۰ سوال در ۷ رشته تخصصی اطفال، جراحی، داخلی، قلب، روانپزشکی، زنان، بیهوشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد اشکال ساختاری هر سوال در سال ۹۱، ۰.۵۸±۰.۰۲ و در سال ۹۲، ۰.۴۴±۰.۰۲ بدست آمد که با استفاده از آزمون تی گروه های مستقل اختلاف معنی داری قبل و بعد از آموزش دیده شد (P<0.001).نتیجه گیری : برگزاری برنامه های توانمندسازی اساتید به طور موثری می تواند باعث کاهش تعداد اشکالات ساختاری سوالات گردد و لزوم برگزاری و گسترش این نوع برنامه ها را در سطوح آموزش پزشکی نشان می دهد.

کلید واژه: کارگاه، سوالات امتحانی، دستیاری، توانمندسازی، پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.