مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری
تعداد صفحات :۱۲
مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تامین سلامت مادر، سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند، بنابراین آموزش مهارت هایی از جمله ارزیابی سیستم های قلب و ریه در این قشر از کادر درمان اهمیت ویژه ای دارد. لذا این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس دانشجویان مامایی رفسنجان انجام گرفت.روش: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن ۲۸ دانشجوی مامایی شرکت داشته و به طور تصادفی در دو گروه شبیه سازی با مانکن و سخنرانی تخصیص داده شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه دانش و اعتمادبه نفس در ارزیابی قلب و ریه بود. اطلاعات با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی، آزمون های تی تست و تی زوجی تجزیه تحلیل شد.یافته ها: میانگین±انحراف معیار نمره دانش در گروه شبیه سازی با مانکن و سخنرانی بعد از مداخله به ترتیب ۹.۲۱±۰.۸ و ۵.۵±۱.۹۵ بود؛ که اختلاف آماری معنی داری بین دو گروه مشاهده شد (P<0.0001). همچنین میانگین±انحراف معیار نمره اعتمادبه نفس بعد از مداخله در گروه شبیه سازی با مانکن ۲۵.۳۵±۳.۶۵ و سخنرانی ۱۵±۳.۶۱ بوده است که اختلاف آماری معنی داری بین دو گروه وجود داشت (P<0.0001).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، شبیه سازی (استفاده از مانکن) در افزایش دانش و اعتمادبه نفس در زمینه ارزیابی قلب و ریه موثر است؛ بنابراین مراکز آموزشی می توانند از این روش ها که گاها نیاز به صرف وقت کمتری نیز دارد، استفاده کرده و فراگیر را در شرایط واقعی تری آموزش دهند که این خود می تواند بر آگاهی و توانایی انجام کار را با اطمینان بیشتر تاثیر گذار باشد.
کلید واژه: شبیه سازی با مانکن، سخنرانی، معاینه قلب و ریه، دانش، اعتماد به نفس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.