ارتباط بین ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بین ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بین ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بین ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: با مرور بر نتایج مطالعات گذشته، هنوز نمی توان در زمینه ی چگونگی ارتباط متقابل بین سه متغیر ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان به اظهار نظر قطعی پرداخت، لذا مطالعه ی حاضر با هدف تعیین ارتباط ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان انجام گردید.روش: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی از میان ۴۸۵ دانشجوی دانشکده پرستاری و مامایی زنجان ۱۳۹۲، تعداد ۲۳۵ نفر به شکل تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه شخصیتی پنج عاملی NEO (فرم کوتاه ۶۰ ماده ای)، مقیاس اصلاح شده سبک های یادگیری کلب ۱، ۳ و فرم ویژگی های جمعیت شناختی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-18 و آمار توصیفی و آزمون پیرسون برای دستیابی به هدف مطالعه استفاده شد.یافته ها: بیانگر وجود همبستگی بین ویژگی شخصیتی “انعطاف پذیری” با سبک یادگیری “مشاهده ی تاملی” p=0.013)، (r=0.171 و “مفهوم سازی انتزاعی” p=0.040)، (r=0.143 بود؛ بین ویژگی شخصیتی “مسوولیت پذیری” با سبک یادگیری “آزمایشگری فعال” نیز ارتباط وجود داشت p=0.025)، (r=0.156. آزمون آماری ارتباط معناداری را بین ویژگی های شخصیتی “انعطاف پذیری” p=0.008)، (r=0.183، “دلپذیر بودن” p=0.001)، (r=0.242 و “مسوولیت پذیری” p=0.002)، (r=0.218 با نمره ی معدل کل نشان داد. همچنین بین سبک و شیوه ی یادگیری “آزمایشگری فعال” با نمره معدل کل واحدهای گذرانده نیز همبستگی معنادار وجود داشت p=0.050)، (r=0.136.نتیجه گیری: در میان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان بین ویژگی شخصیتی “انعطاف پذیری” با سبک یادگیری “مشاهده ی تاملی” و “مفهوم سازی انتزاعی” همبستگی وجود دارد؛ بین ویژگی شخصیتی “مسوولیت پذیری” با سبک یادگیری “آزمایشگری فعال” نیز ارتباط وجود دارد. در ضمن بین ویژگی های شخصیتی “انعطاف پذیری”، “دلپذیر بودن” و “مسوولیت پذیری” با نمره ی معدل کل واحدهای گذرانده ارتباط وجود دارد. همچنین بین سبک و شیوه ی یادگیری “آزمایشگری فعال” و نمره معدل کل واحدهای گذرانده نیز همبستگی وجود دارد.

کلید واژه: پنج ویژگی بزرگ شخصیتی، سبک های یادگیری، پیشرفت تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.