تاثیر تمرینات عملکردی بر دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت در کودک با سندرم داون شش سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر تمرینات عملکردی بر دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت در کودک با سندرم داون شش سال دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر تمرینات عملکردی بر دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت در کودک با سندرم داون شش سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر تمرینات عملکردی بر دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت در کودک با سندرم داون شش سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر تمرینات عملکردی بر دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت در کودک با سندرم داون شش سال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه و اهداف تمرینات عملکردی به عنوان روشی جدید و کاربردی برای بهبود سازگاری های عضلانی در کم توانان ذهنی معرفی شده است. لذا، پژوهش حاضر به مطالعه تاثیر تمرینات عملکردی بر سرعت حرکت مچ و زمان حرکت دسترسی به اشیا با اشکال (استوانه، مکعب، هرم) در اندازه های متفاوت (کوچک، متوسط، بزرگ) در کودک شش ساله با سندرم داون پرداخت.مواد و روش ها طرح پژوهش حاضر تک آزمودنی و آزمایشی است. یک دختر با سندرم داون که اختلال جسمانی و حرکتی شدیدی نداشت، از کانون سندرم داون معرفی شد (جنسیت: مونث، سن: شش سال). آزمودنی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. پیش آزمون و پس آزمون دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های متفاوت، با استفاده از دستگاه تحلیل حرکتی گرفته شد. آزمودنی به مدت ۲۴ جلسه ۶۰ دقیقه ای (پنج جلسه در هفته) تحت تمرینات عملکردی هماهنگی چشم دست قرار گرفت. هر جلسه تمرین شامل سه بخش ۱۵ دقیقه ای که بین آن ها ۵ دقیقه استراحت بود، انجام گرفت.یافته ها میانگین زمان حرکت دسترسی به شی استوانه با اندازه متوسط کمتر (MT=1200.17) و اندازه اثر بیشتر از اشکال با اندازه های دیگر بود (E=0.89). میانگین سرعت حرکت مچ در دسترسی به شی استوانه با اندازه متوسط بیشتر (V=596.83) و اندازه اثر بیشتر از اشکال با اندازه های دیگر بود (E=0.94). میانگین زمان حرکت و سرعت دسترسی به اشیا با اشکال و اندازه های دیگر در پس آزمون نشان داد که آزمودنی اجرای بهتری نسبت به پیش آزمون داشت.نتیجه گیری یافته ها نشان داد که ۲۴ جلسه تمرینات عملکردی باعث کاهش زمان حرکت، بهبود سرعت حرکت مچ و در الگوی دسترسی شد. پژوهش حاضر یافته های گذشته مبنی بر اینکه تمرینات تکلیف محور با رعایت اصل اختصاصی بودن تمرین، الگوی حرکتی در افراد با سندرم داون را بهبود می دهد، حمایت می کند.

کلید واژه: زمان حرکت، سرعت حرکت مچ، تمرینات عملکردی، طرح تک آزمودنی، نشانگان داون (تریزومی ۲۱)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.