مقایسه عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار از دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار از دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار از دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار از دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار از دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش پرستاری

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: آموزش بیمار در بیمارستان کار دشواری است و موانع زیادی در مسیر آن وجود دارد. برای رسیدن به ملزومات آموزش به بیمار موثر، شناسایی موانع و انگیزه های آموزش به بیمار از دیدگاه افراد درگیر در فرآیند آموزش به بیمار ضروری است. مقایسه دیدگاه مدیران و پرسنل پرستاری شاغل در بیمارستانهای آموزشی بجنورد نسبت به عوامل انگیزشی و موانع آموزش به بیمار است.روش: این پژوهش یک مطالعه ی تحلیلی مقطعی است. جامعه ی پژوهش، ۱۳۱ نفر از پرستاران و مدیران پرستاری شاغل در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در سال ۱۳۹۳ می باشد که به صورت سر شماری و بر اساس معیارهای ورود انتخاب شده اند. روش گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه بود که از طریق دفتر مدیریت پرستاری در اختیار افرد قرار گرفت و پس از تکمیل آن به سوپروایزر آموزشی بیمارستان عودت داده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بررسی عوامل انگیزشی پرستاران در ارتباط با بیمار و پرسشنامه شناسایی موانع آموزش به بیمار در سه بعد مرتبط با بیمار، مدیریت و پرستار بود. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 20 استفاده شد.یافته ها: از دیدگاه پرستاران عمده موانع آموزش به بیمار: کمبود آگاهی پرستاران در زمینه اصول آموزش به بیمار ۷۱.۹) درصد)، بی سوادی و کم سوادی بیماران ۷۰.۸) درصد)، عدم همکاری بیمار ، عدم شناخت نیاز آموزشی بیمار و کمبود نیروی انسانی پرستاری ۶۶.۷) درصد)، کمبود منابع آموزشی مکتوب ۶۲.۵) درصد)، عدم وجود برنامه ریزی منظم برای آموزش به بیمار ۶۰.۴) درصد)، وضعیت نامساعد عمومی بیمار و عدم وجود قوانین مدون در زمینه آموزش به بیمار ۵۹.۴) درصد) و از دیدگاه مدیران: کمبود آگاهی پرستاران در زمینه اصول آموزش به بیمار ۹۷.۱) درصد)، عدم همکاری بیمار ۹۱.۴) درصد)، و کمبود نیروی انسانی و اختلاف جنس آموزش دهنده به بیمار ۷۷.۱) درصد)، ناتوانی بیمار برای مراقبت از خود ۷۱.۴) درصد)، کمبود وقت پرستاران ۶۸.۸) درصد) بی سوادی و کم سوادی بیماران ۶۸.۶) درصد)، عدم پذیرش آموزش توسط بیمار ۶۰) درصد)، کمبود بودجه برای آموزش بیمار ۵۴.۳) درصد) بیان گردید. از دیدگاه پرستاران عمده عوامل انگیزشی آموزش به بیمار: وجدان کاری ۴۶.۹) درصد)، شناخت و قدردانی از جانب مسوولین (۴۳.۸)، حقوق و دستمزد ۴۲.۷) درصد) و از دیدگاه مدیران پیشرفت و ارتقای شغلی ۴۲.۹) درصد)، علاقه به کار، نظارت و سرپرستی از جانب مسوولین ۳۷.۱) درصد) بیان گردید. همچنین بین برخی متغیرهای دموگرافیک با برخی موانع و عوامل انگیرشی ارتباط معنی داری وجود داشت.نتیجه گیری: پرستاران و مدیران پرستاری در مورد اصلی ترین موانع مرتبط با بیمار و مرتبط با پرستار دیدگاههای مشترکی داشتند. ولی در مورد اصلی ترین موانع مرتبط با مدیریت اختلاف نظر داشتند. با توجه به هزینه اثربخش بودن آموزش به بیمار ضروری است مسوولین امر با اتخاذ تدابیری همچون اختصاص بودجه کافی به امر آموزش که سبب برگزاری کلاس های آموزشی و جذب تعداد کافی نیروی پرستاری و برنامه ریزی موثر و نظارت تشویق مناسب پرستاران می گردد؛ در جهت رفع موانع آموزش به بیمار اقدام کنند.

کلید واژه: آموزش به بیمار، مدیران پرستاری، موانع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.