مقاله بررسی میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی ، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی ، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی ، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی ، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی ، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

هپاتیت که بعنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی درآمده است، بصورت بومی در تمام نقاط دنیا روی میدهد. هپاتیت B یک عفونت حاد عمومی است بیشترین آسیب آن بر کبد وارد، و بعلت ویروس هپاتیت B ایجاد میشود. انتقال آن بصورت معمول از راه غیر روده ای است. بطور کلی بیماری در مناطقی که استاندارد زندگی بالاست از همه کمتر و هر جا که استاندارد های اقتصادی اجتماعی پایین است از همه بیشتر است.این مطالعه نیمه تجربی بوده که هدف آن تعیین میزان کارآیی مدل اعتقاد بهداشتی در آگاهی، نگرش و عملکرد آرایشگران یزد نسبت به بیماری هپاتیت B بوده است. تعداد نمونه ۱۴۰ نفر مشتمل بر ۷۰ نفر زن و ۷۰ نفر مرد بوده است که تصورت نمونه گیری تصادفی از بین آرایشگران یزد انتخاب شدند. در بین کلیه آرایشگران حدود ۲۴ درصد دارای مدرک دیپلم و بالاتر بودند و تنها ۴/۸ درصد از آنها بیسواد بودند. سن ۲۴ درصد از آرایشگران زیر ۲۵ سال و ۱۶/۴ درصد از آنها دارای سن بالای ۴۵ سال بودند. میزان آگاهی ۲۴ درصد از آرایشگران گروه مورد در مرحله قبل از مداخله زیاد بود که در مرحله پس از مداخله ۸۲/۹ درصد آنها دارای آگاهی زیاد بودند و درصدی که دارای آگاهی کم بودند در مرحله پس از مداخله به صفر رسیده بود. میانگین امتیازات آرایشگران گروه مورد قبل از مداخله ۹/۸ بوده که در مرحله پس از مداخله به ۱۰/۶۱ رسیده است. در صورتیکه میانگین تهدید درک شده آرایشگران گروه شاهد کاهش یافته و از ۹/۹۷ به ۹ رسیده است. از نتایج حاصل شده مشخص گردید که منابع آرایشگران یکی از مسایلی است که منجر به پیشگیری از بیماری میشود، بطوریکه میانگین منافع درک شده آرایشگران گروه مورد از ۶/۷۸ به ۸/۸ رسید در صورتیکه میانگین منافع درک شده آرایشگران گروه شاهد کاهش یافته و از ۶/۸ به ۶/۴ رسیده است که افزایش منابع درک شده گروه مورد تا P<0/0001از نظر آماری معنی دار است. عملکرد آرایشگران نیز در مرحله بعد از مداخله تغییر نموده بطوریکه ۸۵ درصد گروه مورد در مرحله قبل از مداخله برای هر مشتری یک تیغ بکار می بردند، در صورتیکه پس از مداخله ۹۸/۷ درصد برای هر مشتری یک تیغ بکار می بردند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.