ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت خدمات سلامت در استان قزوین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت خدمات سلامت در استان قزوین دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت خدمات سلامت در استان قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت خدمات سلامت در استان قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت خدمات سلامت در استان قزوین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: کیفیت خدمات بهداشتی درمانی مقوله ای است که امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده است و در رضایتمندی مراجعه کنندگان به سیستم سلامت بسیار موثر می باشد. هدف از این مطالعه شناسایی ادراکات و انتظارات مردم شهر و روستا از کیفیت واحدها و ارائه کنندگان خدمات سرپایی و بستری سلامت در استان قزوین در سال ۱۳۹۳ خورشیدی بود.روش بررسی: مطالعه حاضر به صورت تحلیلی بود که در سال ۱۳۹۳ خورشیدی در استان قزوین انجام شد. جامعه آماری کلیه افراد ساکن استان قزوین بودند که با توجه به فرمول حجم نمونه ۱۰۰۲ نفر به نسبت جمعیت ساکن در ۶ شهر استان قزوین و روستاهای آن مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد SERVQUAL بود که دارای ۵ بعد ملموس، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی بر اساس مقیاس ۵ گزینه ای لیکرت بود. مقدار آلفای کرونباخ ۰.۹۱ و میزان ضریب آزمون- بازآزمون در مطالعه ۰.۸۳ بود. داده ها توسط نرم افزار Spss و با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی با آزمون های Paired Test و Correlation Pearson تحلیل شد.یافته ها: میانگین سنی افراد مورد مطالعه ۳۲±۹.۹ و متوسط زمان انتظار جهت دریافت خدمات ۷۳±۷ دقیقه بود. بیشترین فراوانی تحصیل گیرندگان خدمت، مربوط به سطح تحصیلات سیکل با مقدار ۳۴.۳ درصد (۳۴۴ نفر) و پس از آن تحصیلات دیپلم با مقدار ۲۹.۶ درصد (۲۹۷ نفر) بود. میانگین ادراکات به ترتیب در ابعاد ملموس (فیزیکی)، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی برابر با ۳.۵۳، ۳.۵۴، ۳.۵۳، ۳.۷۰ و ۳.۳۹ بود همچنین میانگین انتظارات به ترتیب در این ابعاد برابر ۴.۵۸، ۴.۶۲، ۴.۵۸، ۴.۵۹ و ۴.۵۵ بود. بیشترین شکاف با مقدار ۱.۱۵۵-مربوط به بعد همدلی و کمترین شکاف با مقدار -۰.۸۸۸ مربوط به بعد تضمین بود که به لحاظ آماری معنی دار بود (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به مقدار پایین حیطه همدلی، می بایست برنامه ها و سیاستگذاری های لازم توسط مدیران برای ارتقای این حیطه از کیفیت خدمات سلامت مورد توجه قرار بگیرد.

کلید واژه: ادراکات، کیفیت خدمات سلامت، مدل سروکوال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.