بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و تعیین نقش توجه در آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و تعیین نقش توجه در آن دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و تعیین نقش توجه در آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و تعیین نقش توجه در آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و تعیین نقش توجه در آن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه های علوم شناختی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: مطالعات مختلف نشان داده اند که عوامل متعدد بر مدت زمان ادراک شده در کودکان اثر می گذارند. در این مطالعه، به بررسی تحولی ادراک زمان در کودکان هفت تا ۱۲ ساله و نقش توجه در آن پرداخته شده است.روش: ۱۲۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر رشت (پایه ی اول تا ششم) به طور خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، از دو آزمون رایانه ای شامل آزمون عملکرد مداوم کانرز (CPT) و آزمون بازتولید زمانی استفاده شد. داده ها با آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) و تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) تحلیل شد.یافته ها: ادراک زمان کودکان پایه های مختلف تحصیلی در تکلیف کوتاه مدت، از نظر آماری تفاوت معنا داری نداشت، اما در تکلیف بلندمدت تفاوت معنا دار بود. به عبارت دیگر، زمان بازتولید شده در بازه های زمانی بلند مدت به زمان مورد انتظار (زمان استاندارد) نزدیک تر بود که نشان می دهد با افزایش سن، ادراک بازه های زمانی بلند مدت (و نه کوتاه مدت) بهبود می یابد. در تحلیل مانکووا، با ورود شاخص های توجه ( شامل پاسخ های درست، تعداد پاسخ های اعلان کاذب، خطای حذف، زمان واکنش و تغییرپذیری) به عنوان متغیر کوواریانس، ادراک زمان کودکان پایه های مختلف تحصیلی در تکلیف بلندمدت، از نظر آماری تفاوت معنا داری نداشت.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان دادکه با افزایش سن و بهبود توانایی کنترل توجه در سنین بالاتر، زمان بازتولید شده به زمان فیزیکی نزدیک تر شده و بنابرین ادراک بازه های زمانی بلند مدت در کودکان بهبود می یابد.

کلید واژه: کودکان، تحول، بازتولید زمان، ادراک زمان، توجه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.