بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری شهرستان های تهران در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: مشکلات مرتبط با سلامت روان در افراد با اختلال یادگیری شایع است. لذا توجه به سلامت روان این قشر ضروری است. یکی از مهم ترین روش های موثر در بهبود سلامت روان، آموزش شناختی رفتاری است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری بود.مواد و روش ها: پژوهش حاضر نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. شرکت کنندگان این پژوهش ۴۰ دانش آموز دارای اختلال یادگیری پایه ششم دبستان بودند که آن ها به روش نمونه گیری در دسترس از میان دانش آموزان شهرستان های تهران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس هوشی و کسلر کودکان و پرسش نامه سلامت عمومی استفاده شد. داده ها با روش کوواریانس چند متغیری تحلیل شدند.یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که میانگین نمرات سلامت روان و خرده مقیاس های آن (علائم جسمانی، اضطراب، نقص در عملکرد اجتماعی و افسردگی) در گروه آزمایش به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود (P<0.05). به عبارت دیگر سلامت روان گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بود(P<0.05) .بحث و نتیجه گیری: بنا بر این برنامه ریزی برای ارائه آموزش شناختی-رفتاری جهت بهبود سلامت روان دانش آموزان با اختلال یادگیری اهمیت ویژه ای دارد و از این روش می توان برای ارتقای سلامت روان استفاده کرد.

کلید واژه: آموزش، شناختی، رفتاری، سلامت روان، اختلال یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.