رابطه اجتناب تجربی با علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه اجتناب تجربی با علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه اجتناب تجربی با علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه اجتناب تجربی با علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه اجتناب تجربی با علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی جندی شاپور

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: اختلال خوردن سومین اختلال روانی شایع در بین جوانان است. از جمله عواملی که در بروز اختلالات خوردن نقش دارند می توان اجتناب از تجربه را نام برد. بنابراین مطالعه حاضر به منظور بررسی ارتباط بین اجتناب تجربی و علائم اختلال خوردن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز طراحی گردید.روش بررسی: در پژوهش توصیفی- تحلیل حاضر تعداد ۴۰۰ نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند که از این میان ۲۷۲ نفر دختر و ۱۲۸ نفر پسر بودند. جهت بررسی ارتباط بین اجتناب تجربی و اختلال خوردن پرسشنامه پذیرش و عمل و اختلال خوردن EAT-26 توسط دانشجویان دختر و پسر تکمیل گردید. درنهایت داده ها با نرم افزار SPSS مورد سنجش قرار گرفتند.یافته ها: مطالعه حاضر نشان داد بین اجتناب تجربی و علائم اختلال خوردن دانشجویان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (P=0.0001 و r=0.17). اما به صورت مجزا رابطه مثبت بین اجتناب تجربی و علائم اختلال خوردن دانشجویان پسر با P=0.044 و r=0.18 و در دانشجویان دختر به صورت P=0.0001 و r=0.17 بدست آمد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه مشخص نمود که هر چه اجتناب تجربی دانشجویان افزایش می یابد علائم اختلال خوردن آنان نیز روند صعودی پیدا می کند. به طوریکه این فرآیند در دانشجویان دختر به طور مشهودتری نمود پیدا می کند.

کلید واژه: علایم اختلال خوردن، اجتناب تجربی، دانشجویان علوم پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.