مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به اختلال خوردن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به اختلال خوردن دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به اختلال خوردن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به اختلال خوردن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانوادگی دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به اختلال خوردن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه

تعداد صفحات :۱۲

پیش زمینه و هدف: اختلال خوردن ازجمله اختلال های آسیب شناختی است که تاثیر بسزایی بر عملکرد روان شناختی و جسمانی نوجوانان و جوانان داشته و امروزه به عنوان یکی از مشکلات جدی سلامت مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. ازآنجایی که در سال های اخیر میزان شیوع اختلال های خوردن در میان دختران نوجوان افزایش چشمگیری داشته است، مطالعه حاضر به بررسی و مقایسه ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانواده دانش آموزان دختر مبتلا به اختلال خوردن و دانش آموزان غیر مبتلا به آن پرداخته است.مواد و روش ها: مطالعه اخیر از نوع توصیفی و جامعه آماری آن دربرگیرنده کلیه دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی فاطمه الزهرا بودند که ۲۰۰ نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و نهایتا ۶۰ نفر از آن ها که دارای معیارهای ورودی بودند موردبررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه چک لیست روانی (SCL-90)، پرسش نامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت HPLPII و مقیاس عملکرد خانواده بلوم ( FFS) استفاده شد. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-16 و آزمون آماری تحلیل واریانس چند گانه (مانوا) و آزمون T مستقل استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصله در این مطالعه نشان داد که بین میانگین نمرات ابعاد آسیب شناسی و روانی، سبک زندگی و عملکرد دانش آموزان مبتلا به اختلال خوردن و سالم تفاوت وجود دارد (P<0.001).نتیجه گیری: به نظر می رسد که در اختلال خوردن، ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی و عملکرد خانواده دانش آموزان نقش تعیین کننده دارد و توصیه می شود در درمان این بیماری به متغیرهای ذکرشده اهمیت داده شود.

کلید واژه: ابعاد آسیب شناسی روانی، سبک زندگی، عملکرد خانواده، دانش آموزان، اختلال خوردن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.