مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه

تعداد صفحات :۱۸

پیش زمینه و هدف: از آنجا که موفقیت فرآیند اهدای عضو ارتباط نزدیکی با میزان آگاهی، نگرش و عملکرد پرستاران نسبت به اهدای عضو دارد، باید پرستارانی را که با این پدیده سروکار دارند با نقش ها و وظایف خود در این زمینه آشنا ساخت. این مطالعه باهدف مقایسه تاثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو انجام گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی، ابتدا به صورت تصادفی دو بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد در یکی از گروه های آموزشی قرار داده شدند. سپس به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ۶۰ پرستار آی سی یو (۳۰ نفر در هر گروه) انتخاب شدند. مداخله یادگیری مبتنی بر زمینه در ۳ جلسه، هر جلسه ۲ ساعت و فاصله بین جلسات یک هفته اجرا شد. در گروه سخنرانی نیز مداخله شامل یک جلسه ۶ ساعته بود. پرسشنامه دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستار در فرآیند اهدای عضو قبل و یک ماه پس از پایان مداخله تکمیل گردید. تحلیل داده ها با نسخه ۱۱.۵ نرم افزار SPSS و آزمون های تی مستقل، تی زوجی و مجذورکای انجام شد.یافته ها: هر دو روش آموزشی سبب ارتقای دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شدند. اما میانگین تغییر نمره دانش (p<0.001)، نگرش (p<0.001) و عملکرد (p<0.001) پرستاران در گروه یادگیری مبتنی بر زمینه به طور معنی داری بیشتر از گروه سخنرانی بود.بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه در رابطه با افزایش دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو نسبت به سخنرانی موثرتر است.

کلید واژه: دانش، نگرش، عملکرد، نقش پرستار، اهدای عضو، یادگیری مبتنی بر زمینه سخنرانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.