اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ها دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق در علوم و فناوری

تعداد صفحات :۱۲

زمینه: در پژوهش حاضر نخست اثر اخلاق کسب وکار و مسوولیت اجتماعی سازمان ها را در کسب مشروعیت اجتماعی و مزیت رقابتی مورد بررسی قرار گرفته است. سپس در شرایطی که افول اخلاقی در جامعه حاکم است جهت و شدت اثر رعایت اخلاق کسب وکار و مسوولیت اجتماعی در بهبود عملکرد سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.روش: تحقیق حاضر، کاربردی از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران مالی شرکت های فعال در فعالیت های تولیدی و غیرتولیدی در سال ۱۳۹۳ بوده که ۵۰ شرکت با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از جامعه آماری انتخاب شده اند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد سی پتی می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها از رگرسیون چند متغیره استفاده شد.یافته ها: سازمان هایی که مسوولیت اجتماعی دارند نسبت به سایر رقبا مزیت رقابتی بیشتری کسب می کنند. اما سازمان هایی که اصول اخلاقی کسب وکار را رعایت می کنند نسبت به سایر رقبا هیچ مزیت رقابتی کسب نمی کنند. رعایت مسوولیت اجتماعی باعث کسب مشروعیت توسط جامعه می شود. اما سازمان هایی که اصول اخلاقی کسب وکار را رعایت می کنند هیچ مشروعیتی توسط جامعه کسب نمی کنند.در جامعه ای با افول اخلاقی، سازمان هایی که مسوولیت اجتماعی بالایی دارند، دارای مزیت رقابتی و مشروعیت بالای اجتماعی می باشند. و سازمان هایی که اخلاق در کسب وکار را رعایت می کنند، هم مزیت رقابتی و هم مشروعیت اجتماعی کسب می کنند.نتیجه گیری: در شرایط افول اخلاقی توجه عموم جامعه به رعایت اصول اخلاقی توسط سازمان ها بیشتر می شود. ارزش های درون سازمانی مانند رعایت اصول اخلاق کسب وکار که در شرایطی که اخلاق بر جامعه حاکم است کمتر مورد توجه عموم مردم است، در شرایط افول اخلاقی از فاکتورهای اساسی در بهبود عملکرد سازمان ها (مشروعیت اجتماعی و مزیت رقابتی) محسوب می شود.

کلید واژه: اصول اخلاقی کسب وکار، مسوولیت اجتماعی، افول اخلاقی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.