عوامل موثر بر میزان رضایت بهره برداران از تشکل های آب بران در حوضه سد سهند هشترود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر بر میزان رضایت بهره برداران از تشکل های آب بران در حوضه سد سهند هشترود دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر بر میزان رضایت بهره برداران از تشکل های آب بران در حوضه سد سهند هشترود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل موثر بر میزان رضایت بهره برداران از تشکل های آب بران در حوضه سد سهند هشترود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل موثر بر میزان رضایت بهره برداران از تشکل های آب بران در حوضه سد سهند هشترود :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش آب در کشاورزی (علوم خاک و آب)

تعداد صفحات :۲۰

رضایت بهره برداران نقش مهمی در اثربخشی تشکل های آب بران دارد و هر گونه برنامه ریزی هدفمند در راستای توانمند کردن این تشکل ها و نیز مدیریت پایدار منابع آبی، نیازمند شناخت وضعیت رضایت کشاورزان از این تشکل ها می باشد. هدف این تحقیق توصیفی همبستگی نیز سنجش رضایت بهره برداران از این تشکل ها و عوامل موثر بر سطح رضایت آن ها می باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی آن از طریق نظرات متخصصان موضوعی تائید شده و با انجام مطالعه مقدماتی و محاسبه آلفای کرونباخ بالاتر از ۰.۷ برای شاخص های ترکیبی، پایایی آن حاصل شد. جامعه آماری کلیه اعضای شش تشکل آب بر زیر حوضه سد سهند هشترود بودند (۲۷۰ بهره بردار) که بر پایه جدول کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) و با خطای پنج درصد تعداد ۱۵۵ نفر و از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب و مطالعه شدند. داده ها به روش مصاحبه حضوری در محل فعالیت کشاورزان در روستاها جمع آوری و از طریق نرم افزار SPSS18 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که رضایت ۸۶.۲ درصد بهره برداران در سطح متوسط می باشد و بین رضایت آن ها با متغیرهای عوامل اجتماعی، فردی و ارتباطی- ترویجی مورد مطالعه رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که سه متغیر اعتماد اجتماعی، تعداد اعضای خانوار و درامد از شغل فرعی ۴۴.۳ درصد واریانس سطح رضایت را تبیین می کنند. اجرای دوره های آموزشی متناسب با اصول آموزش بزرگسالان می تواند ضمن افزایش آگاهی اعضا از ماهیت تشکل ها زمینه ایجاد اعتماد اجتماعی متقابل بین اعضا و رضایت آن ها را فراهم کند.

کلید واژه: رضایت ذینفعان، تعاونی آب بران، عوامل اثرگذار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.