طراحی مدل ارزیابی ملاحظه های اخلاق کسب و کار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طراحی مدل ارزیابی ملاحظه های اخلاق کسب و کار دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی مدل ارزیابی ملاحظه های اخلاق کسب و کار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی مدل ارزیابی ملاحظه های اخلاق کسب و کار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی مدل ارزیابی ملاحظه های اخلاق کسب و کار :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق در علوم و فناوری
تعداد صفحات :۱۶
زمینه: امروزه توسعه تجارت جهانی، فرهنگ های مختلف و سیستم های اجتماعی و اقتصادی متنوع را در تعامل با یکدیگر قرار داده است. در چنین محیطی، اهمیت ملاحظات اخلاقی بیش از پیش نمایان می شود. هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و شاخص های مورد ارزیابی ملاحظات اخلاقی در کسب وکار و اولویت بندی این ابعاد و شاخص ها می باشد.روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است، جامعه آماری این تحقیق خبرگان بیمارستان های استان خراسان رضوی می باشند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق، پرسشنامه می باشد. و در گام بعد، با استفاده از یک متدلوژی تحلیل نوین تحت عنوان مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) روابط بین ابعاد و شاخص های اخلاق کسب وکار تعیین و به صورت یکپارچه مورد تحلیل قرار گرفته است. در ادامه تحقیق حاضر از تکنیک دیمتل(DEMATEL) جهت تعیین و بررسی نحوه اولویت بندی شاخص های اخلاق کسب وکار استفاده گردیده است.یافته ها: با مرور ادبیات تحقیق و مصاحبه با خبرگان ۲۷ عامل موثر شناسایی شده است. سپس این عوامل در ۶ بعد اصلی طبقه بندی گردید. در گام بعد روابط بین ابعاد و شاخص های اخلاق کسب و کار تعیین و به صورت یکپارچه مورد تحلیل قرار گرفته است. اولویت بندی ابعاد و شاخص های اخلاق کسب و کار در بیمارستان های استان خراسان رضوی حاصل شده که بر این اساس در میان ابعاد، رهبری اخلاق مدار با اهمیت ترین بعد و اصول اخلاقی به عنوان کم اهمیت ترین بعد می باشد؛ همچنین در میان شاخص ها، شاخص مسوولیت پذیری از بهترین وضعیت برخوردار بوده و داشتن فناوری و تجهیزات جدید و عدم فرسودگی آن ها ضعیف ترین عامل در این مرکز می باشد.نتیجه گیری: اولویت بندی ابعاد و شاخص های اخلاق کسب وکار در پژوهش حاضر با مشخص نمودن نقاط قوت و ضعف آنها میتواند به عنوان الگویی مناسب برای سیاستگذاری و تدوین استراتژی در سطح کلان و همچنین در سطح خرد استفاده گردد.
کلید واژه: اخلاق، کسب وکار، سنجش اخلاق کسب وکار
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.