بررسی تغییرات مهارت احیا قلبی- ریوی کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طول زمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تغییرات مهارت احیا قلبی- ریوی کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طول زمان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تغییرات مهارت احیا قلبی- ریوی کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طول زمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تغییرات مهارت احیا قلبی- ریوی کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طول زمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تغییرات مهارت احیا قلبی- ریوی کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طول زمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری قلب و عروق

تعداد صفحات :۱۶

هدف: این مطالعه با هدف بررسی طولی مهارت کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه ای احیا قلبی ربوی در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ انجام شد.زمینه: مهارت انجام احیا قلبی ریوی یکی از مهارت های حیاتی است که پرسنل بهداشتی باید از آن برخوردار باشند. مطالعات متعددی در مورد مهارت دانشجویان پرستاری در ارتباط با احیا قلبی ریوی انجام شده است، با این حال مطالعات کمی در ارتباط با تغییرات مهارتی این دانشجویان در طول زمان صورت گرفته است.روش کار: طراحی تحقیق به صورت «سری های زمانی» (time series) بود. جامعه پژوهش، کلیه دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ بودند. ابزار جمع آوری داده ها ابزاری دو بخشی بود که بخش اول، پرسشنامه اطلاعات فردی و بخش دوم شامل چک لیست های مهارت های احیای پایه و پیشرفته (حیطه های ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی، لوله گذاری نای، کاربرد دفیبریلاتور و مدیریت احیا) بود. روایی ابزار به شیوه بررسی روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آزمون- بازآزمون تایید شد. هر یک از مهارت های احیا در سه مرحله سنجیده شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه ۱۱.۵ و با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: رایج ترین خطای انجام شده توسط دانشجویان در حیطه ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی در مرحله اول و سوم، عدم درخواست کمک بود که در مرحله اول، ۶۷.۴۱ درصد و در مرحله سوم، ۳۲.۶۱ درصد، این اقدام را انجام دادند. در حیطه لوله گذاری نای، در هر سه مرحله اهرم کردن لارنگوسکوپ روی دندان ها رایج ترین خطای ارتکابی بود که در هر سه مرحله، کمتر از ۵۰ درصد دانشجویان، این اقدام را به درستی انجام دادند. در حیطه مهارت استفاده از دفیبریلاتور، رایج ترین خطا در هر سه مرحله، عدم دادن شوک دوم در صورت ادامه ریتم قبلی بود که در مرحله اول تا سوم، به ترتیب، تنها ۵۲.۰۸ درصد، ۲۸ درصد، و ۲۱.۷۴ درصد افراد، این اقدام را به درستی انجام دادند.نتیجه گیری: با توجه به حساسیت و اهمیت مهارت احیا قلبی ریوی توصیه می شود آموزش عملی، انجام تمرینات و ارزیابی های دوره ای برای دانشجویان در نظر گرفته شود. همچنین، پیشنهاد می شود دانشجویان پرستاری به همراه مربی خود در عملیات احیا حاضر شوند و با مشاهده عملیات احیا از نزدیک، درک واقعی تری از مهارت های آموزش داده شده داشته باشند.

کلید واژه: مهارت، کارآموزی، احیا قلبی ریوی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.