رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال ۱۳۹۳ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال ۱۳۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری دیابت

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه و هدف:رضایتمندی بیماران شاخص مهم کیفیت مراقبت سلامت است و در ارزشیابی و برنامه ریزی سلامت نقش مهمی دارد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت از مراقبت در بیماران مبتلابه دیابت نوع دو، تحت پوشش مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان انجام گرفته است.مواد و روش ها:این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است، جامعه پژوهش، بیماران مبتلا به دیابت تحت پوشش مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان بود. حجم نمونه ۲۳۰ نفر بود که به روش نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته دارای چهار بخش رضایت از مراقبت پزشک، پرستار، کارشناس تغذیه و واحد آزمایشگاه بود. مقیاس اندازه گیری داده ها مقیاس ۵ درجه ای لیکرت بود.داده ها درنرم افزار SPSS 18 وارد و تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (کای دو آنالیز واریانس یکطرفه و رگرسیون لجستیک) انجام شد.یافته ها: اکثربیماران (%۸۷.۹) ازمراقبت، رضایت داشتند. میانگین نمره رضایت بیماران ازمراقبت پزشک ۲۵.۸±۲.۵۴، پرستار ۳۳.۱±۳.۵۹، آزمایشگاه ۲۴.۳±۲.۵۷ و واحد تغذیه ۲۶.۳±۴.۳۷ بود. رضایت از پرستار و آزمایشگاه درسطح بالا و رضایت از واحدتغذیه و پزشک در سطح متوسط قرارداشت. رضایتمندی، باسطح سواد و سن بیماران [p=0.004] ارتباط معنادار داشت.بحث و نتیجه گیری:، نتایج این مطالعه درکل بیانگر دیدگاه مثبت بیماران نسبت به خدمات تیم دیابت است. اما از طرفی رضایت از توجه پزشکان به ارزیابی سلامت پا وجود نداشته است و همچنین پیگیری مراجعات بیمارتوسط پرستار از نظر بیماران رضایت بخش نبوده است.با توجه به این که بیمار عضو مرکزی تیم دیابت است، سنجش رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم دیابت، قادر است کمک قابل توجهی به برنامه ریزان جهت ارزشیابی عملکرد چنین مراکزی نماید.

کلید واژه: رضایت بیمار، دیابت نوع دو، خدمات مراقبتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.