رابطه بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن در دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن در دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن در دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن در دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن در دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: نتایج پژوهش ها در مورد ارتباط بین آگاهی واج شناختی و سرعت نامیدن متناقض می باشد. یکی از دلایل تناقض نتایج، نوع زبان های نوشتاری مورد مطالعه است. هدف این مطالعه بررسی رابطه بین سرعت نامیدن و آگاهی واجی در دانش آموزان فارسی زبان می باشد.مواد و روش ها: این پژوهش مقطعی، روی ۱۵ دانش آموز پایه دوم و ۱۵ دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهر تهران انجام گرفت. از هر دو گروه آزمون های نامیدن خودکار سریع و آگاهی واج شناختی به عمل آمد و نمرات دو گروه در هر بخش مقایسه و سپس هم بستگی بین نمرات آزمون ها در هر گروه بررسی شد.یافته ها: عمل کرد دو گروه به صورت معناداری در خرده آزمون های نامیدن و حذف واج آغازین و پایانی (۰.۰۰۲=p) و حذف واج میانی (۰.۰۰۱=p) متفاوت است. در خرده آزمون های تشخیص کلمات دارای واج پایانی یکسان و تقطیع واجی تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد. زمان نامیدن حروف (۰.۰۰۱=p) و اعداد (۰.۰۱۹=p) در دانش آموزان پایه سوم به طور معناداری کم تر بود. بین نامیدن سریع حروف، اعداد، اشیاء و رنگ ها با متغیرهای آگاهی واجی در دانش آموزان پایه دوم و سوم هم بستگی معنی دار مشاهده نشد. به جز در دانش آموزان پایه سوم که در آن ها بین نامیدن سریع حروف و اشیاء با متغیر تشخیص کلمات دارای واج پایانی یکسان میزان هم بستگی معنی دار مشاهده شد (p0.05).نتیجه گیری: عدم هم بستگی معنی دار بین آگاهی واجی و سرعت نامیدن می تواند نشان دهنده آن باشد که در زبان فارسی، سرعت نامیدن مستقل از آگاهی واجی است.

کلید واژه: زبانشناسی، آگاهی، ایران، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.